عنوان محتوا: | گوگل ادموب و گوگل ادسنس و تفاوتها و شباهتهای آنها |
کلمه کلیدی اصلی | گوگل ادموب |
کلمه کلیدی مرتبط | گوگل ادوردز، گوگل ادسنس، تبلیغات در گوگل |
خلاصه محتوا (50 تا 70 کلمه) | گوگل ادموب و گوگل ادسنس برای کسب درآمد صاحبان سایتها و اپلیکیشنها مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله سعی میکنیم شباهتها و تفاوتهای گوگل ادسنس و ادموب را لیست کنیم. |
گوگل ادموب یک روش برای تبلیغات و یکی از سرویس های تبلیغاتی گوگل است. گوگل ادموب به تبلیغات موبایلی هم مشهور است و به طور ساده اگر بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم به تبلیغاتی گفته می شود که طراحان و برنامه نویسان اپلکیشن ها اعم از اندروید یا IOS تبلیغات دیگران را در برنامه های خودشان قرار می دهند و از آن کسب درآمد می کنند.
فرض کنید یک طراح اپلیکیشن هستید که مایلید کاربران زیادی برنامه تان را نصب و با آن آشنا شوند. یکی از سیستم هایی که گوگل فراهم کرده همین گوگل ادموب است که به وسیله آن می توانید هم کاربران زیادی را جذب خودتان کنید و هم کسب درآمد کنید و بیشتر مخصوص برنامه نویس ها و طراحان اپلیکیشن است.
نحوه کارکرد گوگل ادموب چگونه است؟
در اصل گوگل ادموب تبلیغات دیگران را در برنامه و اپلیکیشن شما به نمایش می گذارد و هر چه تعداد بازدید کننده ها و یا تعداد کلیک روی تبلیغ بیشتر باشد به طور حتم درآمد شما هم بیشتر خواهد بود. در اینجا به 3 مورد از این تبلیغات اشاره می کنیم که طراحان برنامه به اختیار خودشان می توانند یک یا چند مورد را انتخاب کنند:
معرفی گوگل ادسنس
گوگل ادسنس هم یکی از مجموعه های تبلیغاتی گوگل به حساب می آید و اینطور بگوییم که یکی از ابزارها و سیستم های گوگل برای کسب درآمد است. این سیستم به صاحبان و مدیران سایتها این فرصت را می دهد تا تبلیغات دیگران اعم از تبلیغات اپلیکیشن، متنی، ویدیویی و بنری را در سایت شان قرار دهد و به ازای هر بازدید یا کلیک، درآمد کسب کنند.
اما نکته ای که بایستی حتماً ذکر شود این است که گوگل بر تمامی سایت های دنیا اشراف دارد و این یعنی گوگل از این قضیه اطلاع دارد که محتوای سایت شما در چه زمینه ای است پس با توجه به محتوای سایت تان بهترین تبلیغ را در اختیارتان قرار می دهد و این یعنی کاربران بیشترین اعتماد را به این نوع تبلیغات دارند و با خیال راحت روی آن کلیک می کنند. در گوگل ادسنس 68 درصد از مبلغی که آگهی دهنده پرداخت می کند و کاربر روی تبلیغات کلیک می کند به مدیران سایت ها می رسد و 32 درصد آن به گوگل.
در گوگل ادسنس کسب درآمد به روش پرداخت به ازای دریافت بازدید کننده یا همان CPM و یا پرداخت به ازای کلیک یا CTR است. در روش اول گوگل میزان بازدید کننده های سایت را در نظر می گیرد و در روش دوم میزان کلیکی که روی تبلیغ می شود. اما خیلی از مدیران سایت ها سعی می کنند از روش اول استفاده کنند. یعنی بر اساس ترافیک سایت درآمد کسب کنند و این در بلند مدت باعث می شود تا با تمرکز روی افزایش ترافیک سایت، درآمد خود را هم بیشتر کنند.
اما برسیم به این موضوع که تفاوت ها و شباهت های گوگل ادموب و گوگل ادسنس در چیست:
شباهت گوگل ادموب و گوگل ادسنس
اما می رسیم به موضوع بعدی که تفاوت بین این دو سیستم درآمدزایی گوگل را بیان می کند.
تفاوت بین گوگل ادموب و گوگل ادسنس
این دو پلتفرمی که توضیح داده شد زیر مجموعه برنامه تبلیغاتی گوگل هستند. اما همین را بگوییم که از این دو برنامه در ایران به خاطر تحریم کمتر استفاده می شود و به صورت متداول، کسب و کارها از تبلیغ در گوگل برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده میکنند. اگر مد نظرتان این است که کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید میتوانید هزینه تبلیغ در گوگل را بررسی کنید و پس از یافتن شرکت تبلیغاتی مناسب، شروع به تبلیغات در گوگل کنید. برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید با شماره ۶۶۱۲۹۲۳۴ (آژانس تبلیغاتی پارس ادوردز) تماس بگیرید.