
تعمیر گاوصندوق کاوه با گارانتی | خدمات حمل و نصب حرفهای
آوریل 22, 2025
کاهش هزینه با استقرار bpm در سازمان
آوریل 23, 2025صنعت زیبایی به یک عرصه رقابت میان حرفه ای ترین ها تبدیل شده است؛ این صنعت پر از سود، حس و حال خوب و زیبایی است اما وجود رقیبان بسیار این حوزه، از چالش های راه های جذب مشتری برای آرایشگاه میباشد. محمد داستانپور بنیانگذار بیوتی کوچینگ فارغ التحصیل رشته بازاریابی از دانشگاه مالزی است که تاکنون بیش از 300 همایش در حوزه مشاوره سالن زیبایی برگزار کرده است؛
در ادامه این مطلب 12 تا از ارزشمندترین راه های جذب مشتری برای آرایشگاه و سالن زیبایی را از سایت محمد داستانپور جمع آوری کرده ایم، چنانچه مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید، مطالب وبسایت ایشان را مطالعه کنید.
استراتژی های موثر و راه های جذب مشتری برای آرایشگاه
راز جذب مشتری برای سالن زیبایی و آرایشگاه، رعایت مجموعه ای از باید و نباید ها است. هرگز نمیتوان با اجرای چند تکنیک، سالن را پر از مشتری وفادار کرد؛ بلکه مجموعه ای مستمر از ترفند های حفظ مشتری و جذب مشتریان جدید، موفقیت شما را در این مسیر تضمین میکنند.
تهیه یک برنامه وفاداری برای مشتریان
برای مشتریان خود امتیازی در نظر بگیرید که در صورت وفاداری به سالن شما، از آن امتیاز بهره مند میشوند. این درست است که در درجه اول کیفیت کار شما، مشتری را برای بار دوم به سالن شما میکشاند، اما اهدای امتیاز هایی مانند تخفیف ویژه و… به مشتری حس تعلق میدهد.
برای مثال بعد از دو جلسه استایل یا کوتاهی مو، یک امتیاز موخوره گیری رایگان از شما دریافت کنند، یا اینکه بعد از 3 جلسه مراجعه برای ترمیم ناخن، یک تخفیف ویژه از شما دریافت کنند.
همچنین، برای مشتریانی که شما را به دوستان خود معرفی میکنند، امتیاز بیشتری در نظر بگیرید، برای مثال اگر 2 مشتری جدید برای شما آورد، یک جلسه ژلیش ناخن رایگان از شما هدیه دریافت میکند.

روش های جذب مشتری برای آرایشگاه
برگزاری کلاسهای آموزشی و ورکشاپها
در سالن خود کلاس های آموزشی مختلف برگزار کنید، حتی اگر این آموزش ها رایگان یا بسیار ارزان باشند، فرصت خوبی را برای معرفی خدمات شما به مشتریان آینده شما فراهم میکند.
همچنین در پایان این جلسات آموزشی میتوانید برای افرادی که مایل هستند خدمات شما را تجربه کنند، به سبب شرکت در کلاس آموزشی یا ورکشاپ، تخفیف در نظر بگیرید.
مشاورههای خوب و رایگان برای مشتریان بالقوه
هیچ فرصتی به اندازه مشاوره برای بازاریابی سالن زیبایی ارزشمند نیست، در این گفت و گو که مراجع به شما اعتماد کرده و از شما مشاوره میگیرد، شما فرصت دارید تا صادقانه مهارت خود را به ایشان نشان داده و برای مشکلاتش راه حل های واقعی ( سالنی و غیر سالنی) در نظر بگیرید.
در پایان میتوانید خدمات مربوطه سالن خود را به مراجع معرفی کرده و از ایشان دعوت کنید که هر زمان مایل باشد، میتوانند بابت رفع مشکل به شما مراجعه کنند.
کمینهای فصلی و مناسبتی برگزار کنید
برگزاری کمپین های فصلی مانند تابستانه یا زمستانه یکی دیگر از راه های جذب مشتری برای آرایشگاه میباشد، برای مثال در زمستان که سرما به ساقه موها آسیب میزند میتوانید پکیج های درمانی قیمت مناسب ارائه دهید یا برای آبرسانی و احیای مو در زمستان تخفیف بگذارید.
همچنین رنگ های شاد و روشن در تابستان طرفداران زیادی دارد که میتوانید با یک قیمت مناسب این خدمات را ارائه دهید. کمپین های مناسبی مانند ولنتاین و نوروز هم فرصت خوبی برای شما است تا از طریق فضای مجازی و مشتریان، خدمات خود را معرفی کرده و با تخفیف مهلت دار، آنها را به فروش برسانید.
از شبکههای اجتماعی بهطور مؤثر استفاده کنید
در شبکه های اجتماعی حضور موثر داشته باشید، اینستاگرام در ایران یک بستر عالی برای فعالیت های شما و نمایش نمونه کار های شماست. از این بستر به درستی استفاده کنید. اطلاعات واقعی و لازم را هایلایت کنید، نمونه کار های حرفه ای اما واقعی بگذارید، اطلاعات رایگان و مفید به مخاطب بدهید و با مخاطبان خود صادقانه برخورد کنید.
آنها مهارت شما را در نمونه کارها و اطلاعات آموزشی رایگان شما میبینند و فضای کار شما را، از ویدئو های سالن و تصاویر سایت مشاهده میکنند و بعد شما را انتخاب میکنند؛ پس حضور موثر در فضای مجازی را یاد بگیرید.
یک پذیرایی مختصر برای زمان انتظار مشتریان در نظر بگیرید
زمانی که مشتری در انتظار نوبت روی صندلی های سالن نشته است، از او با موسیقی ملایم و آرامبخش، یک فنجان چای یا قهوه پذیرایی کنید. با اینکار هم زمان انتظار را برای ایشان کوتاه تر کرده اید و هم احترام خود را به مشتری، نشان داده اید.
استفاده از سیستم نوبتدهی آنلاین؛ اجازه دهید مشتری خودش انتخاب کند
این امکان را به مشتری بدهید که بین گزینه های موجود، خود ساعت و روز جلسه بعدی را انتخاب کند، این کار به مشتری حس راحتی و خوشایندی میدهد.
روی آداب و رفتار پرسنل وقت بگذارید
رفتار پرسنل بسیار مهم است، برای آموزش رفتار درست ایشان وقت بگذارید چراکه علاوه بر کیفیت، درصد زیادی از مشتریان به دلیل دلبستگی و راحتی با یک شخص خاص، به یک سالن همیشگی مراجعه میکنند، پس اهمیت رفتار پرسنل را دست کم نگیرید.
رفتار ایشان باید صادقانه، محترمانه و خوش انرژی باشد و از تظاهر و تملق به دور باشد، مشتری ها دوستی فیک را از احترام واقعی تشخیص میدهد.
ظاهر سالن را تمیز، تازه و آرامشبخش نگه دارید
شاید دکوراسیون مناسب، تهویه مطبوع، گیاهان سبز و نظافت سالن دلیلی برای جذب مشتری نباشد، اما عدم وجود این موارد یک دلیل قطعی برای دفع مشتریان از سالن شما خواهد بود. پس همیشه هوای سالن را مطبوع نگه دارید و به نورپردازی، دکوراسیون و نظافت اهمیت دهید.
نمونهکارهای واقعی و حرفهای را در دید مشتری قرار دهید
نمونه کارهایتان را در معرض دید مشتری قرار دهید، اگر این نمونه کارها مانند استایل مو یا کوتاهی یا میکاپ است، میتوانید بخشی از دیوار سالن را به تصاویری از اینها اختصاص دهید، اگر هم خدمات شما مانند ماساژ یا فیشال است و مناسب قاب عکس نیست، تمرکز را در اینتاگرام بگذارید و از فرآیند کارها(با رضایت مشتری) ویدئو تهیه کنید.
خدمات جانبی را فراموش نکنید
ارائه خدمات و محصولات جانبی یکی از روش های کسب سود است، این امکان را برای مشتری فراهم کنید که همان آبرسانی را خریداری کند که شما برای فیشال صورت ایشان، استفاده کرده اید. میتوانید بعد از پایان جلسه با مشتری، محصولاتی که استفاده کردید را به ایشان معرفی کنید و امکان خرید با قیمت مناسب را برایشان فراهم کنید.
قیمتگذاری منصفانه و هوشمندانه داشته باشید
قیمت گذاری باید منصفانه باشد، این تصور اشتباه است که قیمت بالاتر، برای مشتری تضمین کیفیت کار شما خواهد بود؛ از سمت دیگر، شکست شدید قیمت همکاران نیز به ضرر شما تمام میشود چراکه مشتری را دچار تردید و شک میکند.
قیمت منصفانه باشد و در کنار این قیمت، از پکیج ها، تخفیف ها و کمپین های مختلف برای فروش استفاده کنید.
جمع بندی
راه های جذب مشتری برای آرایشگاه به این موارد خلاصه نمیشود اما نکات گفته شده اهمیت زیادی دارند. محمد داستانپور مشاور برترین برندهای داخلی و خارجی در صنعت زیبایی است که سالها در این زمینه فعالیت میکند، در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات جامع تر در خصوص برندسازی، راه اندازی و بازاریابی سالن زیبایی هستید، به وبسایت ایشان سر بزنید.
سوالات متداول درباره راه های جذب مشتری برای آرایشگاه
- چگونه میتوانم مشتریان جدید برای آرایشگاه جذب کنم؟
با استفاده از استراتژیهای مؤثر مانند ارائه تخفیفهای ویژه، برگزا کلاسهای آموزش مشاورههای رایگان و حضور فعال در شبکههای اجتماعی میتوانید مشتریان جدید جذب کنید - چه عواملی باعث حفظ مشتریان فعلی میشود؟
ارائه خدمات با کیفیت، رفتار حرفهای پرسنل، قیمتگذاری منصفانه و ایجاد تجربه مثبت برای مشتریان میتواند باعث حفظ مشتریان فعلی شود - آیا استفاده از سیستم نوبتدهی آنلاین مؤثر است؟
بله، استفاده از سیستم نوبتدهی آنلاین باعث افزایش راحتی مشتریان و کاهش زمان انتظار آنها میشود، که میتواند به جذب و حفظ مشتریان کمک کند.