PDA

مشاهده نسخه کامل : پروژه تعویض موتور گیربکس پاترول جهت افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت



Soheil Hosseini
2008-Apr-23, 14:55
تعویض موتور گیربکس پاترول


با درود به دوستان ...

به تازگی به پاترول گرفتم . مدل 73 سقف بلند آمبولانسی . منتهی آمبولانس نبوده . موتور ژاپنی 6 سیلندر با مصرف 20 لیتر در ازا هر 100 لیتر .

دارای کولور و فرمان هیدرولیک

رنگ نقره ای . بدنده قدرت مند و موتور کاملا سالم .

معایب : مصرف سوخت بسیار بالا . ضعیف بودن سر سیلندر - پوسیدگی در زیر بندی ماشین من .

قیمت خریداری شده 7 میلیون تومان .

این ماشین رو سفارشی زده بودند . به نزدیک به 2 سال هم در رشت خوابیده بوده که برا همین پوسیدگی داره ...


در صدد تعویض موتور گیرباکس آن هستم ...
به پروژه بسیار مفید تلقی میشه ... در صورتی که به پایان برسه .

اگه موفق با تعویض بشم میتونم ادعا کنم که با کمترین قیمت سوار یه آفرود و اس یو وی خوب شدم .

گزینه های انتخاب با شرط دست نزدن به شاسی و دسته موتور :

1- موتور مینی باس هیوندای با سوخت دایزل

2-موتور گیرباکس نیسان z24 یا همون نیسان گاوی با موتور 4 سیلندر

3-موتور گیرباکس نیسان پیکاپ 4 سیلندر

4-موترو گیرباکس نیسان سافاری 96 با 6 سیلندر و حجم 4 و نیم لیتر سوخت بنزین

5-موتور گیرباکس نیسان سافاری 4200 سی سی توروبو دایزل

دیگه مخم جواب نمیده ....

دارم بررسی میکنم که کدوم میتونه بهترین کارایی رو با کمترین دردسر و قیمت بهم بده .

امیر جان تو هم بیا کمک !

دوستان اگه گزینه ای دیگر تو ذهنوشن بود بگند ...

amirr13
2008-Apr-24, 14:57
خوب اول از همه خوش به حالت که یه ماشین خریدی و تبریک میگم=D>

آی من برخلاف خیلیا با پاترول حال میکنم انگار تانک سوار شدی

همین اولش Z24 رو رد میکنم چون واسه اون بدنه هم ضعیفه همین با این وضع بنزین :cry:

موتور سافاری 96 با 6 سیلندر و حجم 4 و نیم با این حجمش احتمالا از نظر بنزین باید اذیتت کنه

از اونجایی که خودم با دیزل مخصوصا با تورکش حال میکنم و منطقیه واسه اون تانک:icon_mrgreen:

گزینه اول و آخرت عالیه و فکر کنم موتور میدی باس یکم از نظر وزن اذیت کنه

نمی دونم رو این شاسی تعریف میشه یا نه

موتور سافاری 4200 سی سی توروبو دایزل گزینه عالیه

اگه گیر بیاد:-?

موتور پی کاپ هم تقریبا نسل پیشرفته Z24 که اگه سافاری دیزل گیرت نیومد گزینه بدی نیست

ولی نمی تونی انتظار پی کاپ رو داشته باشی بازم ضعیفه تفاوت وزن زیادی دارن:cry:

گیر بکسش رو هم که اول باید تکلیف موتور رو مشخص کنی

amirr13
2008-Apr-24, 15:32
http://www.outbackimports.ca/images/sale/VR/WR-0050-04.jpg

http://www.outbackimports.ca/images/sale/VR/WR-0050-01.jpg

Soheil Hosseini
2008-Apr-24, 23:19
خوب .

خدمت امیر عزیز عرض كنم كه متاسفانه موتور دایزل رو مجوز ورود نمیدن . یعنی به عبارتی نمیشه براش كارت ماشین جدید با شماره موتور جدید صادر كرد ...

فكر میكنم موتور پیكاپ فعلا تنها گزینه باشه .

البته به نظرم استفاده از یك گیرباكس 6 دنده سرعتی هم میتونه خیلی مفید در كاهش مصرف سوخت باشه

اگر ببینم چقدر در كاهش مصرف تاثیر داره و 5 لیتر هم كم كنه شاید به گاز سوز كردن موتور خودش البته گاز مایع و تعویض گیرباكس بسنده كنم ...

ممنون

amirr13
2008-Apr-25, 09:10
خوب .

خدمت امیر عزیز عرض كنم كه متاسفانه موتور دایزل رو مجوز ورود نمیدن . یعنی به عبارتی نمیشه براش كارت ماشین جدید با شماره موتور جدید صادر كرد ...

فكر میكنم موتور پیكاپ فعلا تنها گزینه باشه .

البته به نظرم استفاده از یك گیرباكس 6 دنده سرعتی هم میتونه خیلی مفید در كاهش مصرف سوخت باشه

اگر ببینم چقدر در كاهش مصرف تاثیر داره و 5 لیتر هم كم كنه شاید به گاز سوز كردن موتور خودش البته گاز مایع و تعویض گیرباكس بسنده كنم ...

ممنون


این دیگه چه قانون مسخره ایه؟

خوب آره وقتی حرفه اجباره این تنها راهه دیگه

موتور پیکاپ فکر کنم واسه اون تانک یکم ضعیف باشه

مخصوصا که گازس وز هم بشه:cry:

گفتن گیر بکس 6 دنده راحته ولی باید ببینی واسه تعداد دنده ها هم محدودیت واردات نذاشتن؟:lol:

فکر کنم تو فکر راه های زیر زمینی باشی واسه گرفتن کار ماشین با موتور دیزل دردسر کمتر و نتیجه بهتری می بینی.

منظورم رو که متوجه شدی؟:icon_cool:

Soheil Hosseini
2008-Apr-25, 10:47
نه ! هیچ راه چاره ای نیست !

در مورد موتور پیكاپ بگم كه فكر نمیكنم كم بیاره . با اینكه 4 سیلندره اما 160 اسب قدرتشه . و موتور فعلی این تانكی 6 سیلندر با 3.5 لیتر حجم حدود 150 اسب قدرت داره .

پس فكر نكنم قدرتش كمتر بشه .
ولی بدون شك تكنولوژی بالاتره پیكاپ و استحكام بیشتر موتورش خیلی بهتر از پاترول منه .

................

یكی از دوستانم یه 20 سالی هست كه در ژاپن گاراژ تیونینگ داره و با شركت های خودرو سازی ژاپن كار میكنند =D>

به عبارتی فوق العاده هستند . از طرفی تو كار صادر كردن اتومبیل های سفارشی و انواع لوازم خودرو به ایران هست .

در مورد تعویض این موتور ازش سوال كرده بودم .... از من كد موتور رو خواست . براش فرستادم ..

این هم جواب ایشون :


p35 va np35 va p40 va np40
خیلی خیلی قدیمی هستند ودسته موتورهاشون احتمالا یکی است .
اگر پیدا کردی np35 بگیری بهتر از p35 میباشد .
چون p35 درحال تست شرکت موقتی فروخته شده وبخاطر ان سرسیلندر ضعیفی دارد .
np35 نسخه کامل ان است وقویتر است .

شاید بجایش بتونی از L28 هم استفاده کنی ...دسته موتورش را نمیدونم .
متاسفانه تو ژاپن با وجود ماشینهای جدیدوپیشرفته کسی چنین استوکی نگهداری نمیکند .
باز میگردم اگر چیزی گیر اوردم اطلاع میدهم ....تو ژاپن بعید میدونم .


به عبارتی این سری از پاترول ها كه سرسیلندر های ضعیفی داشتند نسخه اولیه و آزمایشی پاترول بودند كه به ایران اومده ... از شانس بد مال من هم اونطوریه !

amirr13
2008-Apr-28, 18:30
با کله گنده ها میپری

خوب منظورم از ضعف موتور پیکاپ این بود که همینی میشه که هست

حال نمی دهد به قول معروف

ولی یه خوبی داره راه واسه انگولگ یه کوچولو داره

بهر حال خیلی قدیمی نیست و موتور جون داریه

Soheil Hosseini
2008-Apr-29, 00:43
رفتم دنبال موترو نیسان پیكاپ .

موتور 4 سیلندر با حجم 2.4 و قدرت 160 اسب .

قدرت این موتور از قدرت موتور من كه 6 سیلندر هست و 3.5 لیتر حدود 20 اسب بیشتره .

اما به یه نكته مهم توجه نكردده بودم .....

اونهم تورك بود ...

تورك ماشین من بالاتر از تورك این پیكاپ هست و علاوه بر اون در دور بسیار پایین نیز تكمیل میشه... =d>

این یعنی مهمترین قابلیت در قدرت ماشین های افرود ...

پس افرین به موتور خودش كه از تورك بالایی برخورداره ...

........


اخرین گزینه كه دارم كار میكنم موتور توربودایزل سافاری هست ... ببینم این چه در میاد ....

amirr13
2008-Apr-29, 15:25
1992 Nissan Patrol GR 4.2i Station Wagon Safari (http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=22154)



Nissan Patrol GR 2.8 Turbodiesel Wagon Safari (http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=37543)



Nissan Safari 3.2 Diesel Estate Turbo (http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=33143)


راستی من 4.2 دیزل ندیدم ولی این لینکای بالا سایت باحالین هر چی بخوای سرچ میکنه من نیسان سافاری سرچ کردم

بازم هست اگه خودتم سرچ کنی به نتایج بهتری میرسی

موفق باشی

ردیف کردی افتخار یه عکس رو که میدی؟:?

:icon_twisted::((

Soheil Hosseini
2008-Apr-29, 16:47
با تشكر از امیر

لینك های جالبی بود ...

میخوام یك گزینه جدید به این موارد اضافه كنم ... فكر كنم با كمترین هزینه هم جواب بده ...

استفاده از موتور خود ماشین و تعویض گیرباكس آن با مدل 6 دنده و همچنین دوگانه سوز كردن خودرو با گاز مایع ال پی جی

amirr13
2008-Apr-29, 17:08
راستش این بهترین کار برای استفاده بهینست

ولی با موتور قدیمی و سرسیلندر ضعیف و دوگانه سوز و وزن زیاد و گیربکس 6 دنده یه تعمیر گاه با یه خیابون چراغ گاز هم باید پشتش ببندی:-?

Soheil Hosseini
2008-May-10, 23:44
امروز برای تست واقعی تورك و قدرت این هیولای سنگین بردمش به یكی از كوه های البرز در نزدیكی گرگان .

به ارتفاع 3500 متر / جای دوستان خالی بود / اما خوشم اومد كه بدون كمك مثل مرد تا بالا رفتم و اودم .

این هم از نفر بر زرهی بنده !



http://i29.tinypic.com/eg4qbd.jpg

amirr13
2008-May-11, 08:06
خوب به سلامتی چشممون هم به جمال خودت روشن شد هم به جمال اون کوچولو

نگفتی بالاخره چه کردی باهاش؟

استاندارد رفتی یا ....:icon_mrgreen:

Soheil Hosseini
2008-May-11, 11:26
خوب به سلامتی چشممون هم به جمال خودت روشن شد هم به جمال اون کوچولو

نگفتی بالاخره چه کردی باهاش؟

استاندارد رفتی یا ....:icon_mrgreen:

والا قراره فردا ببرم دوگانه سوز مایع کنمش .

البته اگه بودم میخوام از مراحلش مرحله به مرحله عکس بگیرم .

در مورد بالار فتن هم فابریک فابریک و استاندارد رفتیم جون شما . خدایی روحم رو شاد کرد

آذرآبادگان
2008-May-11, 13:01
Nomber1
دوست عزیز

پاترول شش سیلندر بیشتر به درد تشریفات اداری آنهم از نوع دولتی میخوره ویا آدمهای پا به سن گذاشته ای که زیاد هیجانی نمیشن .
دولتی ها هزینه کردن زیاد براشون مهم نیست هر چند هر چی داشتن رد کردن وبا رونیز و سرانزا جایگزین کردن .

به درد هیجان جوونی مثل شما نمیخوره تویکی از معکوس کشیدنها میل لنگش خواهد برید . سر سیلندر ش هم که تکیفش مشخصه . فاصله ضریب دنده سه و چهارش آنقدر زیاده که تو جاده با سرعت بیش از هشتاد همیشه با دنده 4 باید رانندگی کنی ولذت یه معکوس جانانه مثل بغض تو گلوت میمونه .
در کل خیلی پر هزینه است تااز پانیافتادی ردش کن . من تجربه دو مدلشو داشتم که یکی لنگه مال شما منتهابایه رنگ دیگه بود با اینکه کلی خرج مبلمان داخلی اون شد ازش سیر شدیم هردوی اونها دو بار میل لنگ بریدن . با توجه به قیمت مناسبش تو مناطقی که زمستان سختی دارن به عنوان یک ماشین جایگزین برای روزهای برفی ویخبندان خوبه.

با عرض ارادت

Soheil Hosseini
2008-May-11, 21:33
Nomber1
دوست عزیز


به درد هیجان جوونی مثل شما نمیخوره تویکی از معکوس کشیدنها میل لنگش خواهد برید . سر سیلندر ش هم که تکیفش مشخصه . فاصله ضریب دنده سه و چهارش آنقدر زیاده که تو جاده با سرعت بیش از هشتاد همیشه با دنده 4 باید رانندگی کنی ولذت یه معکوس جانانه مثل بغض تو گلوت میمونه .
در کل خیلی پر هزینه است تااز پانیافتادی ردش کن . من تجربه دو مدلشو داشتم که یکی لنگه مال شما منتهابایه رنگ دیگه بود با اینکه کلی خرج مبلمان داخلی اون شد ازش سیر شدیم هردوی اونها دو بار میل لنگ بریدن . با توجه به قیمت مناسبش تو مناطقی که زمستان سختی دارن به عنوان یک ماشین جایگزین برای روزهای برفی ویخبندان خوبه.

با عرض ارادت


درود به شما


والا در اینكه سر سیلندرش ضعیفه و استعلاك این ماشین بالاست شكی نیست .

منتهی چند تا بحث هست .

اول اینكه ماشین تمیز داریم و غیر تمیز .

گوش شیطان كر این ماشین كه تازه گرفتم از اولین روز دست یكی از دوستان من بوده و تا امروز !

والا من از روزی كه خریدم هیچ نقصی درش ندیدم . بالاخره خوم میتونم تشخیص بدم چه ماشینی سالمه !

تنها عیبی كه داره اینه كه از زیر كارتر در هنگامی كه ماشین خاموشه روغن ریزی بسیار كمی داره ! كه چون سرم شلوغه فرصت نكردم درست كنم

من خواستم كه یه موتور گیرباكس پیكاپ ببندم روی این ماشین . اما این كار رو نكردم .

علت واضح بود . من این ماشین رو فقط برای كوه و كمر گرفتم . پول كمی هم بابتش نسبت به سایر ماشینها دادم .



در آفرود ماشینی پیروزه كه از تورك بالایی برخوردار باشه و همچنین بیشترین مقدار توركش در دور پایین تری بدست بیاد .

كه خوشبختانه این پاترول 6 سیلندر به شرطی كه سر سیلندر سالم باشه خودش به صورت استاندارد گزینه بسیار مناسبی هست ....

در كل به قول شما اگه تو خرج بیفته باید ردش كنی چون به خرجش نمی ارزه . ولی فعلا كه داره كار میكنه !!

اون چیزایی كه میخواستم مانند : كولر / هیدرولیك / سالم بودن موتور و اتاق بزرگ و آفرود بودن رو داشت !

amirr13
2008-May-11, 22:43
یه چیزم من بگم معکوس باحال با یه قول 2.5 تنی؟

خوب اگه میخوای با پاترول تو رالی شرکت کنی و تو اتوبان کل کل کنی خوب حق با شماست

ولی به عنوان یه آفرود نسبت به پولی که پرداخت میکنی چیز خوبی میگیری

Soheil Hosseini
2008-May-11, 22:51
ولی به عنوان یه آفرود نسبت به پولی که پرداخت میکنی چیز خوبی میگیری

دقیقا نکته همینجاست !

من قبل خرید این اومدم گفتم کمترین پولی که برا یه افرود تو ایران بخوای بدی پول مفت برا رونیز هست !

خوب 31 میلیون و 500 هزار تومن !

رفتم و دیدم و نشستم و ... خوب بود . اما که چی ؟ برای کوه رفتن و 4 تا بالا پایین کردن در هفته 31 میلیون کجا و 5 میلیونی که من دادم کجا !!!! همین الان هم 2 تومن به من بنگاهی سود میده میگه بده به من ! ولی اگه رونیز بود میگفت 28 تومن مگیرم !

از طرفی دیگه دلم نمیسوزه ! کسی بیاد جلوم با این تانک از روش رد میشم :lol:! نه اینکه بترسم خط بیفته ! :lol:

آذرآبادگان
2008-May-12, 09:16
قبول

بنده هم گفتم به عنوان یك ماشین جایگزین با توجه به قیمت
خوبه .

تنها
2008-May-12, 20:52
مبارك باشه آقا سهیل:arrow: سور یادت نره@

5تومن خیلی خوب گرفتید!من میدونم این پاترولا عجب چیزی هستند!این قیمت تموم شده كه نیست؟!

جیب تویوتا من هم كم ازش نمیاره تو سینه كشیها!البته اون 2تن بیشتر نیستش!!!

اگه به خرج بیفته پدر در میارن!!جمع كردن این ماشینا سخته و كار هر كسی نیستش.

Soheil Hosseini
2008-May-13, 00:04
5تومن خیلی خوب گرفتید!من میدونم این پاترولا عجب چیزی هستند!این قیمت تموم شده كه نیست؟!

.

خوب این قیمتی كه من گرفتم در حقیقت برام فیكس 6 تومن در اومده . از طرفی این ماشین قضیه ها داشته كه من این قیمت از رفیقم گرفتم ! و الا گفتم كه الان بنگاهی از من 8 بر میداره یعنی 2 تا به من سود میده .

جیپ تویوتا هم داشتم . ماشین بسیار درنده و خوفیه . مال من فوق بشر بود . به عبارتی كاربرات 3 دهنه اون رو با 4 دهنه تعویض كرده بودم ... و كوه رو میجویید میرفت بالا ....

این هم عكسش در درازنو ی كردكوی


http://i31.tinypic.com/11qpcf4.jpg