مدرسان شریف ۹۳
سایت علمی دانشجویان ایران
دانـلـود مقـالات آی اس آی 
از تـمامـی پـایـگـاه های آنـلایــن، بـه سـادگـی!
موسسه پژوهش 2 با ما
در حال نمایش 1 تا 3 از مجموع 3

تاپیک: درخواست مقاله در مورد انواع روش های بازاریابی

  1. Top | #1

    • کاربر حرفه ای
    • تاریخ عضویت
      04-Oct-2006
    • محل سکونت
      شيراز
    • پست‌ها
      1,388
    • سپاس
      264
    • 641 تشکر در 318 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      11
    • امتیاز
      14

    پیش فرض درخواست مقاله در مورد انواع روش های بازاریابی

    سلام دوستان
    من دیگه دارم بازاریابی می کنم البته فعلا از طریق اینترنت من روشهای مختلف بازاریابی رو می خوام چه از طریق اینترنت و چه از طریق حضوری البته بیشتر از طریق اینترنت می خوام مثلا سایت www.istgah.com یا مثلا روش دیگه سایت www.sooran.ir که pay 2 cilik هست یا مثلا تبلیغات در وبلاگ ها و ... حالا می خوام کامل انواع و اقسام روشها رو برام تو یه مقاله ی خوب بگید حالا چه با اینترنت و چه به صورت حضوری

    با تشکر
    بای

    میز تحریر میز لپ تاپ
  2. Top | #2

    • کاربر حرفه ای
    • تاریخ عضویت
      04-Oct-2006
    • رشته تحصیلی
      مدیریت
    • مقطع تحصیلی
      کارشناسی
    • دانشگاه
      آزاد
    • پست‌ها
      3,745
    • سپاس
      9,378
    • 13,988 تشکر در 3,979 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      17
    • امتیاز
      52

    پیش فرض پاسخ: درخواست مقاله در مورد انواع روش های بازاریابی

    ده اشتباه فاحش در بازاریابی
    The top ten biggest marketing mistakes
    نویسنده: M.E.Callan
    مترجم:eMarketingway.ir


    در شرايط تجاري كنوني ، بازاريابي امری کاملا ضروري مي باشد . هرچند در صورتيكه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جاي مثمر ثمر بودن ميتواند زيانبار باشد.با با دوری کردن از اين اشتباهات رايج و معمول ، از دام هاي بزرگ بازاريابي دوري گزينيد .

    1. نه هدفي ، نه توقع و انتظاري ؛ بسياري از شركت ها در واقع نمي دانند كه از بازاريابي چه مي خواهند يا انتظارشان از تلاش هاي شبانه روزي چه مي باشد . ابتدا اهدافتان را مشخص و تنظيم نماييد . دوم ، بپذيريد كه بازاريابي يك مرحله است . سوم ، همواره از اينكه مراحل با اهدافتان متناسب مي باشند ، اطمينان حاصل نماييد.

    2. عدم خريد(buy in ) ؛ مجريان ، مديران و كارمنداني كه بازاريابي را باور ندارند ، به طور جدي مي توانند زيان آور باشند و تمامي مراحل را تحت الشعاع قرار دهند . خريد (‌buy in ‌) را با روشن ساختن اهداف و مراحل عمليات بازاريابيتان بدست آوريد.

    3. ترس ؛ شركت ها در برخورد با بازاريابي غالباً دچار ترسي مبهم و نامحسوس مي گردند . آنها از نه خود بازاريابي، بلكه از عدم موفقيتشان در بازاريابي (كه حتي آنان را از آغاز و ادامه كار باز مي دارد) ، واهمه دارند . هنگامي كه عمليات بازاريابيتان را راه اندازي مي نماييد از اينكه بارها و بارها زمين خورده و موفق نگرديد، ترسي نداشته باشيد.

    4. عدم آموزش ؛ اگر به كارمندانتان در خصوص بازاريابي آموزش ندهيد ، آنها همچنان بدگمان خواهند بود و اين مسأله مي تواند منجر به تحليل كل مراحل بازاريابي گردد.

    5. هدر رفتن سرمايه ؛ اجراي عمليات50 دلاري كه از اجزاي خوبي برخوردار مي باشد مي تواند راه گشاتر از عمليات 50000 دلاري باشد كه به صورت ضعيفي طراحي شده است . بسياري از تكنيك هاي بازاريابي ” سنتي“ ، مانند تبليغات ، نمي توانند نتايج كافي ارائه دهند تا اينكه هزينه ها را ارزيابي نماييم .حداقل دو بار در سال به ارزيابي سرمايه بازاريابيتان بپردازيد.

    6. اتلاف وقت ؛ خود را ملزم به اين نكنيد كه هر هفته به گروه هاي شبكه اي برويد؛ اگر هيچگونه تجارتي در آن نمي بينيد . تمام زمان بازاريابيتان را صرف اثبات ارزشمندي آن كنيد ، ترديدي در كنار گذاشتن قسمتهايي كه عمل نمي كند به خود راه ندهيد.

    7. عدم ارتباط ؛ اگر در باره برگزاري يك سمينار مهم به كارمندانتان اطلاعاتي نداده ايد ، آن را برگزار نكنيد . در تمامي مسائل و جرئيات بازاريابي ، سياست آزادي بيان را به كار گيريد.

    8. عدم مسووليت پذيري ؛ اين مسأله ميتواند بدترين بزرگ ترين اشتباهي باشد كه يك شركت مي تواند انجام دهد. داشتن اهداف واقع بينانه و عملكرد سريع براي كساني كه در كار بازاريابي هستند ، ضروري مي باشد . در غير اين صورت شما به مرگ ” آري “ گفته ايد و هيچ چيز را عملي نساخته ايد.

    9. عدم پرداخت پاداش ؛ عدم شناسايي و ارج نهادن به مهارت ها و تخصص هاي بازاريابي كارمندانتان سبب مي شود محرك هايي كه مي بايست به كار گرفته شوند دچار لغزش گردند و نتيجه اي معكوس داشته باشند . راه هاي موفقيت در بازاريابي را كه پايه هايي ثابت و استوار دارند ، بشناسيد.

    10. عدم وجود دست نوشته ؛ گفته اند : « هنگامي كه کاری نوشته شود، انجام مي پذيرد». هميشه اهداف و طرح هايتان رابنويسيد و اين احتمال را بدهيد كه هنگام نوشتن ، ديد و نقطه نظر شما به طور قابل توجهي افزايش خواهد يافت.

    اينها اشتباهات متداولي هستند كه بسياري از تجارت ها با آن مواجه مي گردند . با عدم تكرار اشتباهات بازاريابي رقباي خود ، از آنان پيشي گيريد.

    روش بازاریابی ویروسی:
    در صورت بهره گيري مناسب از امکانات گسترده اين روش بازاريابي الکترونيکي، شما قدمي بزرگ رو به جلو برداشته ايد. اين روش بازاريابي براي شما ارزان و با صرفه و براي مشتريانتان متنوع و جذاب مي باشد. اين روش بازاريابي همان روش قديمي و معروف Word-of-mouth Marketing مي باشد، بنحوي که سرويس هاي خوب از طريق مردم دهان به دهان ميگردد و باعث مي شود که يک سرويس و يا شرکت از اين طريق بر تعداد مشتريان خود بيافزايد. در بازاريابي ويروسي، شما با استفاده از ارتباطات ميان مشتريان، پيام خود را به ديگران ارسال مي نماييد. با توجه به جايگاه ويژه اي كه اين نوع تبليغ در ساليان طولاني در استراتژي هاي بازاريابي داشته است، شما نمي توانيد نسبت به آن بي اعتنا باشيد.
    .



    روش بازاریابی زنجیره ای :
    يکي از روشهاي قدرتمند بازاريابي بر روي اينترنت، بازاريابي زنجيره اي مي باشد. اين روش بازاريابي با ايجاد لينکهاي متعدد از صدها وب سايت به وب سايت شما در حقيقت به شما اين امکان را مي دهد که مردم را از سراهاي مختلف دنياي مجازي بر اساس نيازهايشان و خدماتي که شما بر روي وب سايت خود ارائه مي نماييد، راهنمايي کند. مهمترين نکته در بازاريابي زنجيره اي اين است که بر خلاف ديگر روشهاي بازاريابي الکترونيک، شما فقط زماني پول پرداخت مي کنيد که به نتيجه مورد نظرتان ( که همانا جلب بازديد کننده مي باشد) دست پيدا کنيد. اين دقيقا به اين معني است که شما هيچ چيزي را از دست نمي دهيد و کاملا به اين معني است که شما صدها بازارياب داريد بدون آنکه پولي بعنوان پيش پرداخت به آنها بپردازيد. موفقيت در اين روش، نيازمند طراحي هوشمندانه پوسته بيروني و مديريت صحيح در هسته داخلي مي باشد.

    بازاریابی الکترونیکی:
    منبع: internetmarketing.ir

    مقدمه
    تبادل نامه های الکترونیک متداولترین فعالیت در اینترنت می باشد. ارسال نامه های الکترونیک سریعترین راه برای ایجاد ارتباط می باشد. کمتر رسانه ای به سرعت ارسال نامه های الکترونیک بوده و قابلیت رقابت با آن را دارد. امروزه در دنیا ارسال این نامه ها به عنوان سریعترین راه برای ارتباط با مشتری می باشد. ارسال خبرنامه های الکترونیک یکی از متداولترین راه های بازاریابی الکترونیک بوده و می باشد که با توجه به هزینه کم نسبت به سایر راههای بازاریابی الکترونیک مناسب می باشد.
    تاریخچه نامه های الکترونیک
    پست الکترونیک یکی از دلایلی هستند که ما امروز اینترنت داریم. ARPNET اولین سیستمی بود که ما امروز به عنوان پست الکترونیک از آن یاد می کنیم. هدف آن هم تبادل اطلاعات بین دولت و ارتش امریکا در زمیانیکه قسمتی از شبکه مختل می شد بود. در دهه 1980 این سیستم وسیله بازاریابی به شمار نمی رفت چرا که اجازه تبادل پیامها به صورت مستقل را نمی داد و اینکه به اینترنت نیز متصل نبود. اما اکنون متداولترین وسیله ارتباط می باشد.
    کم کردن هزینه
    وقتی مسئله اقتصادی مطرح می شود، بسیار راحت می توان دریافت که ارسال نامه های الکترونیک راحت ترین و کم هزینه ترین وسیله ارتباط می باشد. به همین دلیل امروزه بازاریابان از ارسال نامه های الکترونیک برای بازاریابی استفاده می نمایند. هزینه ارسال یک نامه الکترونیک چیزی حدود 5 سنت در ایالات متحده امریکا می باشد در حالیکه ارسال یک کاتالوگ از طریق پست عادی یک دلار هزینه دارد. این تحقیق نشان می دهد که چه مقدار می توان با استفاده از پست الکترونیک صرفه جویی نمود.
    چگونه آغاز کنیم؟
    برای شروع شما نیاز به یک لیست آدرس دارید. خوب حال چگونه می توانید یک بانک اطلاعاتی خوب از آدرس داشته باشید؟ متداول ترین راه این است که در سایت خود یک فرم ثبت نام داشته باشید و از این طریق بتوانید آدرس پست الکترونیک مخاطبان خود را گرفته و بدین ترتیب می توانید با ارسال خبرنامه به آنها از مزیت بازاریابی از طریق پست الکترونیک استفاده ببرید. ساختن لیست در بازاریابی پست الکترونیک بسیار حائز اهمیت است.
    روش دیگری که برای ساختن لیست آدرس مورد استفاده قرار می گیرد آن است که شما یک لیست آدرس اجاره نمایید. اما حال برای اینکه بهتر با ساختن لیست آدرس بازاریابی از طریق پست الکترونیک آشنا شوید، به بیان تعاریفی در این زمینه خواهیم پرداخت:
    Opt –in: زمانیکه شما برای دریافت خبرنامه اعلام آمادگی می کنید، شما opt-in یا ثبت نام نموده اید. اما این با ثبت نام در سایتها متفاوت است و ممکن است شما برای انجام خرید، دیدن مطالبی که نیاز به ثبت نام دارند و ... ثبت نام نمایید اما تمایل خود را برای دریافت خبرنامه اعلام ننمایید. لذا این واژه برای دریافت خبرنامه ها به کار می رود.
    Double opt-in: اما گاهی شما برای بهتر شدن نتیجه حاصل از آدرسهایی که دارید، می توانید از double opt-in استفاده نمایید. به این ترتیب که پس از اینکه نامه الکترونیکی خود را ارسال نمودید و فرد مورد نظر نامه شما را باز نمود، بایستی روی آن مجدا کلیک نموده و درخواست خود مبنی بر دریافت e-mail از طرف شما را تایید نماید.
    Opt-out: شما در Opt-in باید به بازدید کننده اجازه دهید که هر زمان که نیاز به دریافت e-mail از طرف شما نداشتند به راحتی بتوانند از لیست شما خارج شوند. هرچه دریافت کنندگان راحت تر بتوانند از لیست شما خارج شوند، شما از محبوبیت بیشتری نزد آنها برخوردار می شوید. به عمل خارج شدن از لیست شما نیز Opt-outگفته می شود.
    Spam (هرزنامه): ارسال نامه های ناخواسته. به افرادی که این نامه ها را ارسال می کنندSpammer گفته می شود. البته در سال 2003 در امریکا قانونی تحت عنوان Can Spam Act به تصویب رسید که این قانون از اول سال 2004 میلادی اجرا شد. در مقاله ای جداگانه کاملا به این قانون خواهیم پرداخت.
    حال که به این مفاهیم آشنا شدیم بهتر می توانیم لیست مورد نیاز خود را تهیه نماییم. اول اینکه سعی کنید لیست شما لیستی از آدرس های Opt –in باشد. گرچه وجود یک لیست Double opt-in بهتر می تواند در این نوع بازاریابی کمک نماید. لازم است شما به هنگام ارسال نامه های الکترونیک خود امکان خارج شدن از لیست را به مخاطبان خود بدهید. توجه داشته باشید که این امر یعنی احترام به مخاطب خود.



    تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، که اولین بار توسط www.goto.com (بعدا به سایت Overture تغییر یافته و پس آن نیز توسط یاهو خریداری شد) به اجرا گذاشته شد، بر مبنای کلمات مورد جستجوی کاربران نتایجی مرتبط را به عنوان نتایج جستجو نمایش می دهد. تفاوت این نتایج با نتایج سایر جستجوها در موتورهای جستجو، تبلیغاتی بودن آن می باشد. در نتایج عادی در موتورهای جستجو شما تنها به دنبال بهینه کردن سایت خود می باشید و هزینه ای را به موتورهای جستجو برای لیست شدن در نتایج پرداخت نخواهید نمود در حالی که در تبلیغات PPC نحوه پرداخت شما در رتبه بندی شما، تعداد دفعات نمایش، مدت نمایش و ... موثر است.
    سایت گوگل در سال ۲۰۰۰ وارد بازار تبلیغات به ازای کلیک گردید و بدین ترتیب استقبال بسیار زیادی از این نوع تبلیغات گردید. وجود بازگشت سرمایه مناسب در این نوع تبلیغات باعث شد تا بسیاری از شرکتها به طرف آن هجوم برده و بودجه های تبلیغاتی خود را صرف این نوع تبلیغات نمایند.
    در سایت گوگل پس از جستجو نواری در سمت راست ملاحظه می کنید که سایت های مرتبط را نشان می دهد.

    اما نحوه کارکرد موتورهای PPC :
    پس از باز کردن حساب در موتور جستجو، بایستی لغات کلیدی که تمایل دارید به ازای جستجوی آنها، سایت شما نشان داده شود را در قسمت مورد نظر بیاورید.هر کلمه کلیدی یک URL و یک bid داشته که بایستی برای آن مشخص شود. البته URL و CPC می تواند برای کل کلمات کلیدی مشخص شود ولی این امکان را نیز دارد که برای هر کلمه یک URL داشته باشیم. Bid یا CPC Max حداکثر مبلغی است که شما حاضر به پرداخت برای یک کلمه کلیدی هستید. کلمه های کلیدی می توانند مبالغ مختلفی را داشته باشند ، به طوری که برای برخی کلمات کلیدی مبالغ بالاتری را بایستی bid داد تا تبلیغات نشان داده شود.
    به علاوه، بایستی یک متن تبلیغاتی و یک عنوان با توجه به محدودیتی که برای کاراکترهای آن دارید، در نظر گرفته و برای تبلیغات خود معرفی کنید. بدین ترتیب متن شما به ازای جستجو آن کلمه کلیدی در قسمت تبلیغات نشان داده شده و پس از کلیک به آدرس مورد نظر می آید . توجه داشته باشید که هر چه مبلغ بالاتر باشد تعداد نمایش نیز بیشتر است ولی مشخص کردن مبلغ نیاز به تخصص در این زمینه دارد. البته خود موتورهایPPC نیز پیشنهاد می دهند.
    شما می توانید در حساب خود که در موتور جستجو تبلیغات خود را مدیریت می کنید، انواع گزارش از تعداد کلیکها، تعداد دفعات نمایش، هزینه و غیره را ملاحظه نمایید.


    اصطلاحاتی که به آن نیاز دارید:
    Impression: تعداد دفعات دفعات نمایش. Impression به بازدید یا نمایش تبلیغات گفته می شود.
    CPC Max: همان حداکثر مبلغی که شما مشخص می کنید که شما به ازای هر کلیک پرداخت کنید.
    Cost: هزینه شما برای تبلیغات.
    Bi مقداری که به ازای هر کلیک پرداخت می نمایید. Bid در حراج استفاده می شود و هر چه این مقدار بیشتر باشد رتبه بالاتر و تعداد نمایش بیشتر می شود.
    Daily Budget: مقدار بودجه که روزانه تعیین می شود. به این ترتیب که شما هر روز یک حداکثر بودجه را به موتور جستجو معرفی کرده و بدین ترتیب هزینه شما قابل کنترل توسط خود شما می باشد.
    Clicks: تعداد کلیک هایی که برای هر کلمه کلیدی انجام شده را نشان می دهد.
    موتورهای PPC این قابلیت را دارند که تبلیغات شما را در کشورهای مختلف و یا فقط در یک کشور یا منطقه جغرافیایی نمایش دهد. بدین ترتیب می توانید هدفمند و با توجه به بازار هدف اقدام به انجام تبلیغات در گوگل نمایید.



    شرکتهایی که معمولا از طریق اینترنت برای جذب بازار اقدام می کنند، معمولا به دو دسته تقسیم می شوند:
    یکی شرکتهایی هستند که کسب درآمد آنها وابسته به اینترنت و تجارت الکترونیک می باشد که به آنها شرکتهای دات کام گفته می شود. دیگری شرکتهایی هستند که درآمد اصلی آنها ربطی به اینترنت نداشته و از این شرکتها به عنوان بریک اند مورتارز Brick & Mortars یاد می شود.
    امروزه تعامل و همکاری بازاریابی الکترونیک و بازاریابی غیر الکترونیکی نقش بسزایی در موفقیت بازاریابی دارد. برای بازدهی بیشتر در بازاریابی بایستی به استراتژی خاصی روی آورد که بتوان بطور همزمان از رویکردهای بازاریابی الکترونیک و بازاریابی غیر الکترونیک بطور همزمان استفاده نمود. برای اینکار بایستی انالیز کاملی از کلیه ارتباطات شرکت با مشتری را که بصورت الکترونیکی و غیر الکترونیکی می باشد را تهیه نمود. به عبارت دیگر بایستی ابتدا دنیای وب و تجارت الکترونیک را کاملا بشناسید و سپس آنرا با بازاریابی سنتی و این نوع تجارت تلفیق نمایید.
    اما این امر چگونه امکان دارد؟
    برای این کار ابتدا باید زنجیره ارزش شرکت را شناخت و آنرا بررسی کرده و اجزا تشکیل دهنده آنرا مجزا نمود. زنجیره ارزش، به مجموع مراحل و اجزایی گفته می شود که یک کالا یا خدمات بخصوص را از مرحله تولید تا فروش هدایت می کنند. همه شرکتها دارای زنجیره ارزشی هستند که به عنوان یک پشتیبان برای شرکت می باشد. اما سئوال این است که زنجیره ارزش چه ارتباطی به بازاریابی دارد؟ وقتی شما زنجیره ارزش خود را انالیز می کنید، تمامی ارتباطات موجود در این زنجیره را شناسایی کرده و بدین ترتیب می توانید این حلقه های ارتباطی را برای ارتباطات آن لاین و آف لاین خود مورد استفاده قرار دهید.
    هر دو نوع شرکتها چه شرکتهای تجاری سنتی و چه دات کام ها می توانند از وب به عنوان یک استراتژی مناسب بازاریابی استفاده کنند. این امر در کنار بازاریابی سنتی می تواند کامل کننده آن باشد و بدین ترتیب از تعامل این دو نوع بازاریابی بازدهی بهتری را شاهد خواهیم بود.
    شرکتهای دات کام برای اینکه بهتر بتوانند با سایر شرکتها رقابت کنند، باید زنجیره ارزش خود را گسترش دهند. برای مثال یک فروشنده اینترنتی می تواند از روش سنتی نیز در کنار بازاریابی الکترونیک خود بهره برد. چاپ و توزیع کاتالوگ نمونه ای از این فعالیت هاست که بسته به نوع تجارت می توان از این روش بهره جست.
    اما شرکتهای تجاری سنتی نیز می توانند از وب در کنار کار خود بهره جسته و کارایی خود را بیشتر نمایند. حتی اگر شرکت قادر به استفاده از روشهای نوین تجارت الکترونیکی نیستند می توانند حداقل با استفاده از اینترنت صاحب یک آن لاین کاتالوگ شده و اطلاعات مورد نیاز مشتریان را تامین نمایند. بنابر این توجه داشته باشید که همواره بایستی تعامل بین این دو نوع به ظاهر متفاوت بازاریابی را حفظ نمایید.



    بازاریابی هدفمند
    بازاریابی هدفمند از رویکردهای دنیای بازاریابی امروز می باشد. در بازاریابی هدفمند قسمت خاصی از مصرف کننده به عنوان مصرف کننده مورد نظر و نیازهای آنها به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. سپس با استفاده از ابزارهای بازاریابی برای این مصرف کنندگان و جذب آنها اقدامات بازاریابی صورت می گیرد. به عبارت دیگر ابتدا بازار هدف انتخاب می شود و سپس برای انجام بازاریابی اقدام می گردد.
    مشخص نمودن بازار هدف اولین گامی است که شما در این زمینه بر می دارید. شناخت نوع تجارت، رقبا و مصرف کننده هدف کمک زیادی به شما می نماید. بازاریابی هدفمند برخلاف بازاریابی است که امروزه در کشور ما متداول است. معمولا روش بازاریابان ما بدین ترتیب می باشد که ابتدا یک بانک اطلاعاتی را تهیه می کنند و سپس با استفاده از این بانک اطلاعاتی (که عموما بصورت فکس یا تلفن می باشد) بصورت مداوم با تماس و یا ارسال فکس سعی در زیاد کردن مشتریان خود دارند. این امر به اثبات رسیده که بینندگان این مطالب کمتر علاقمند به خواندن این فکس، نامه های و یا تماسهای شما می باشند و این مورد ذهنیت بدی را در بینندگان ایجاد می نماید. بطوریکه بعضا مشاهده شده با خواندن نام شرکت ارسال کننده فکس و یا نامه بدون خواندن کوچکترین کلمه نامه را به بایگانی می سپارند و یا منشی شرکت با شنیدن صدای فلان بازاریاب به نحوی وی را دست بسر می کند. اخیرا نیز مشاهده شده که با تهیه لیستی از آدرس پست الکترونیک نامه هایی برای افراد ارسال می شود و این مورد به جز ورود به لیست سیاه و شناخته شدن بعنوان اسپمر تاثیر دیگری ندارد.
    اما با توجه به مطالب فوق استفاده از لیست در بازاریابی می تواند مفید هم باشد؟ درصورت طبقه بندی لیستها بله!
    شما به راحتی می توانید لیست مشتریان خود را با توجه به میزان خرید، نوع سلیقه و در صورت تنوع زیاد اجناس مورد عرضه از طرف شما، با توجه به نوع کالا مشتریان را طبقه بندی نمایید و سعی نمایید با داشتن مطلوبیت مناسب در کالا مشتریان را قانع به خرید از خود نمایید. یعنی بازاریابی هدفمند. البته به این منظور بایستی کل شرکت دارای هماهنگی مناسب باشند. یعنی بخشهای بازاریابی و فروش، تولید و یا R&D همگی به این امر کمک نمایند.
    اما این نوع بازاریابی در دنیای دیجیتال و بازاریابی الکترونیکی نیز بسیار مهم است. شما از ابتدای طراحی سایت خود تا تبلیغات و بازاریابی الکترونیک، بایستی یک بازاریابی هدفمند را ارائه نمایید. در تبلیغات اینترنت که شامل پی پی سی ها، بنرهای اینترنتی، بازاریابی پست الکترونیک و سایر تبلیغات در سایتهای دیگر می گردد، شما بایستی توجه زیادی به هدفمند بودن بازاریابی خود داشته باشید. شما وقتی قصد استفاده از بنر برای تبلیغات خود را دارید ابتدا بایستی بازدید کنندگان هدف خود را شناسایی کرده سپس برای آنها متن و تبلیغات خود را تهیه نمایید. رفتار شناسی، شناخت بازار و .... نیز از نکاتی است که که برای انتخاب بازدید کننده هدف و تبلیغات در اینترنت باید مورد توجه قرار گیرد. البته هماهنگی بازاریابی غیر الکترونیک نیز کمک زیادی می نماید که مقاله "هماهنگی بازاریابی الکترنیکی و غیر الکترونیکی" به این بحث بیشتر پرداخته شده است.
    پس از مشخص نمودن بازدید کننده هدف بایستی محل مورد نظر را برای آنها آماده کنید. یعنی سایت شما باید دارای صفحه یا صفحاتی باشد که برای بازدید کننده مورد نظر مفید باشد. البته این موارد همه بستگی به نوع فعالیت سایت دارد. نحوه کار برای یک سایت فروشگاه با یک سایت خدماتی کاملا متفاوت است و هر کدام استراتژی های خاص خود را می طلبند. بنابراین آماده کردن یک صفحه با اطلاعات جامع و مناسب برای بازدیدکنندگان بسیار مهم است. نوع نوشتن متن بایستی طوری باشد که بازدید کننده هدف شما به آن احساس تعلق کند. برای مثال شما برای فروش یک اسباب بازی در سایت نیاز به استفاده از عکسهای جذاب و یا انیمیشن به صورت فلش دارید اما در یک سایت خدماتی که برای استفاده از اخبار و اطلاعات طراحی شده متن شما و بروز بودن و پیشرو بودن شما حرف اول را می زند.
    پس از آماده کردن صفحه شما که از آن به صفحه هدف (landing page) یاد می کنیم، حال بایستی با استفاده از متن و شعارهای تبلیغاتی مناسب، توجه بازدید کننده را جلب و آنان را برای ورود به سایت خود متقاعد نمایید. توجه داشته باشید که در نوشتن متنهای تبلیغاتی اغراق نکنید و همواره با نوشتن حقیقت و به دور از متنهای کاذب، اعتماد بازدید کنندگان را جلب نمایید. فعالیت بازاریابی شما هر چه دقیق تر باشد، دارای بازدهی بیشتری است. شما در این بازاریابی روی افراد خاص، صنعت خاص، یا یک نوع محصول خاص تمرکز کرده و استراتژی خود را بر آن مبنا قرار خواهید داد.


    استراتژی انتخاب نام دامنه

    سلسله مراتب و طراحی نام دامنه
    یکی از پیچیده‌ترین و استراتژیک­ترین پرسشهای بازاریابی، انتخاب نام دامنه می­باشد. مدیر بازاریابی الکترونیک بایستی بتواند به خوبی نام دامنه را انتخاب کرده و بداند چگونه محصولات شرکت را در نام دامنه منعکس نماید.
    جدول زیر نمایانگر اصول و قواعد طراحی دامنه می‌باشد
    .
    راهنمای اولیه برای نام دامنه مؤثر
    اهداف نام دامنه
    مزایای نام دامنه
    استفاده از یک گروه خاص مثل: www.jeweler.com
    اگر یک شرکت که به میزان کمی مشهوریت دارد بتواند از واژه گروه استفاده نماید، می­تواند تجارت الکترونیک مؤثری داشته باشد.
    دوری از دامنه­هایی که چالش رمزگشایی دارند مانند: www.dv2u.com
    دوری از گمراه کردن و دامنه­های مشکل.
    دامنه­ها بایستی به راحتی قابل به یاد ماندن داشته باشند. چه از لحاظ کلمات و دیداری و چه به هنگام شنیدن چرا که کاربران ممکن است نیاز به خاطر سپردن نام از طریق شنیدن نام سایت از رادیو و یا دیدن بیلِ­برد داشته باشند.
    از سایت­های میزبانی رایگان و دامنه­های بلند و طولانی استفاده نکنید. مانند: www.viaweb.com/museumcompany
    استفاده از میزبانی سایت دیگران نباید توجیه عدم ثبت دامنه خود شما باشد، چرا که باعث می­شود کاربران به خوبی شما را به خاطر نیاورند.
    نام مرتبط را ثبت کنید و آنچه را مردم اکثراً استفاده می­کنند برای نام دامنه استفاده کنید.
    مثل: Mcdonalds.com (آنها از Macdanalds.com استفاده نکردند).
    هزینه ثبت دامنه از هزینه دریافت ترافیک خیلی کمتر است. سعی نمایید نام دامنه مناسب و مرتبط با شرکت خود را نیز ثبت نموده و از نامی استفاده کنید که مرتبط بوده و خود برای شما ترافیک بیاورد.

    در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به کتاب مدیریت بازاریابی

    با استفاده از لینکهای زیر می توانید موارد مورد نیاز خود مانند فرم و یا واژه‌های بازاریابی الکترونیک را دانلود نمایید:







    خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی الکترونیک
    Good Thought, Goods Words, Good Deeds
    اندیشه نیک، گفتار نیک، کردار نیک

  3. 2 کاربر از A.L.I. برای پست مفید تشکر نموده اند:


  4. Top | #3

    • کاربر جــــــــدید
    • تاریخ عضویت
      10-Nov-2011
    • رشته تحصیلی
      کامپیوتر
    • محل سکونت
      تهران
    • پست‌ها
      1
    • سپاس
      0
    • 0 تشکر در 0 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      0
    • امتیاز
      10

    پیش فرض پاسخ: درخواست مقاله در مورد انواع روش های بازاریابی

    بسیار متشکرم

اطلاعات تاپیک

کاربران حاضر در این تاپیک

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک هستند. (0 عضو و 1 مهمان)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

قوانین ارسال

  • شما نمی‌توانید تاپیک جدید ارسال کنید.
  • شما قادر به ارسال پاسخ نیستید .
  • شما نمی‌توانید فایل ارسال کنید.
  • شما نمی‌توانید پست ‌های خود را ویرایش کنید.
  •  
دانشجو در شبکه های اجتماعی
افتخارات دانشجو
لینک ها
   
سایت برگزیده مردمی در چهارمین و پنجمین جشنواره وب ایران
سایت برگزیده مردمی در چهارمین و پنجمین جشنواره وب ایران
به دانشجو امتیاز دهید:

آپلود مستقیم عکس در آپلودسنتر عکس دانشجو

توجه داشته باشید که عکس ها فقط در سایت دانشجو قابل نمایش می باشند.

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1