پایه عکاسی مونوپاد
مدرسان شریف ۹۳
سایت علمی دانشجویان ایران
دانـلـود مقـالات آی اس آی 
از تـمامـی پـایـگـاه های آنـلایــن، بـه سـادگـی!
هنر ایران پژوهش (توسعه)
صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
در حال نمایش 1 تا 10 از مجموع 37
نمودار محبوبترین‌‌ها4پسندیده شده

تاپیک: آموزش تكنیك های رانندگی !(حرفه ای- نمایشی)

  1. Top | #1

    • مدير سابق بخش فني و مهندسي
    • تاریخ عضویت
      28-Jan-2008
    • رشته تحصیلی
      Technical&Engineering
    • محل سکونت
      چون ايران نباشد تن من مباد ...
    • پست‌ها
      1,297
    • سپاس
      2,653
    • 5,021 تشکر در 1,372 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      10
    • امتیاز
      15

    پیش فرض آموزش تكنیك های رانندگی !(حرفه ای- نمایشی)

    با سلام . در این تاپیك مباحث مربوط به تكنیك های نمایشی / رانندگی اصولی / و اموزش رانندگی حرفه ای قرار

    میگیرد .

    توجه :

    لطفا از بحث های حاشیه ای جدآ خودداری كنید .

    موفق باشید .
    پايان فعايت رسمي در فروم .


    **************************

    ترنسیس
  2. 16 کاربر از Soheil Hosseini برای پست مفید تشکر نموده اند:


  3. Top | #2

    • مدير سابق بخش فني و مهندسي
    • تاریخ عضویت
      28-Jan-2008
    • رشته تحصیلی
      Technical&Engineering
    • محل سکونت
      چون ايران نباشد تن من مباد ...
    • پست‌ها
      1,297
    • سپاس
      2,653
    • 5,021 تشکر در 1,372 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      10
    • امتیاز
      15

    پیش فرض رفتار اتومبیل در عبور از پیچ ها !

    "Understeer" یا از دست دادن کنترل جلوی ماشين



    اين حالت زمانی اتفاق می افتد که لاستيک ماشين به حد کافی گرم نشده و چسبندگی کافی با زمين ندارد و در نتيجه ماشين بيشتر تمايل به مستقيم حرکت کردن دارد، نه اين که با حرکت فرمان در هر پيچ به راحتی دور بزند.

    التبه اگر مکانيک ها مهارت کافی داشته باشند مي توانند با تنظيم بال جلو یا با تغيير حالت کمک فنر، ماشين را از اين حالت خارج کنند. اما در هنگام رانندگی بهترين چاره برای کنترل ماشين، کم کردن سرعت در هر پيچ و به آرامی دور زدن است.



    کنترل طبيعی



    بسياری از رانندگان فرمول يک هيچ وقت بطور کامل از ماشين هايشان راضی نيستند.

    آنها می گويند زمانی از ماشين راضی هستند که آن مطابق با سبک رانندگی آنها حرکت کند.

    حالت دلخواه آنها زمانی است که در نهايت سرعت بتوانند در هر پيچ دور بزنند و هر چهار لاستيک به نرمی با زمين تماس داشته باشند.




    "Oversteer" یا از دست دادن کنترل عقب ماشين




    اين حالت زمانی اتفاق می افتد که لاستيک های جلوی ماشين به اندازه کافی گرم شده اند و تماس نزديکتری با زمين دارند، اما لاستيک های عقب که حرارت کافی نگرفته اند از کنترل خارج شده و راننده اگر مهارت کافی نداشته باشد، ماشین ليز خورده و بدور خود می چرخد.

    بسياری از رانندگان از اين حالت ماشين استفاده کرده تا به سرعت نهائي مورد دلخواهشان برسند ولی در بسياری از مواقع، اين کار عملی نيست.

    منبع : بي بي سي
    پايان فعايت رسمي در فروم .


    **************************

  4. 17 کاربر از Soheil Hosseini برای پست مفید تشکر نموده اند:


  5. Top | #3

    • مدير سابق بخش فني و مهندسي
    • تاریخ عضویت
      28-Jan-2008
    • رشته تحصیلی
      Technical&Engineering
    • محل سکونت
      چون ايران نباشد تن من مباد ...
    • پست‌ها
      1,297
    • سپاس
      2,653
    • 5,021 تشکر در 1,372 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      10
    • امتیاز
      15

    پیش فرض تکنیک Power Shifting

    تکنیک های آموزشی رانندگی حرفه ای



    تکنیک Power Shifting

    این روش از افت دور موتور و کاهش شتاب جلوگیری می کنه . (توصیه من به شما اینکه فقط در کورس های حیاتی و در مسابقات رالی از این حرکت استفاده کنین)
    روش انجام حرکت:
    این حرکت جایی مفید است که شما گاز و تا ته پر کردین و می خواین که دنده رو عوض کنین .
    گاز رو همون طور که هست تا ته نگه می داریم و با گرفتن کلاج دنده رو سریع عوض می کنیم.توجه کنین که عمل تعویض دنده باید ظرف یک ثانیه یا کمتر انجام شه.در حقیقت زمانی این حرکت شما رو جلو میندازه که شما در کمترین زمان این رو انجام بدین.از طرفی این روش فشار خیلی سنگینی رو موتور و سیستم کلاج میاره .
    یادتون باشه در شرایط زیر هرگز این کارو انجام ندین:
    1-ماشین دیف عقبه و قدرتش بالاست(برای کسانی که اولین بارشونه این کارو می کنن و مخصوصا در جاده های خیس)
    2-جاده خیس و لاستیک ها عاجشون کمه
    3-کلاج ماشین هنوز آب بندی نشده
    نکته مهم دیگه اینکه در هنگام تعویض دنده حتما فرمان رو خوب بچسبید مخصوصآ در جاده های خیس چون ممکنه به دلیله اختلاف سطح نیروی چسبندگی سطح با دو تایر انتقال نیرو فرق کنه اون موقع دیگه ...(احتمالا میرین تو باقالیا!!!شوخی بود)
    در هنگام معکوس هم میشه از این حرکت استفاده کرد.
    در مورد معکوس این حرکت مفیده.چون هم به ترمز کمتر فشار میاد هم طول خط ترمز کمتر میشه.........
    امید وارم این تکنیک جایی به کمکتون بیاد و ازش خوب استفاده کنین.
    سهیل حینی
    پايان فعايت رسمي در فروم .


    **************************

  6. 16 کاربر از Soheil Hosseini برای پست مفید تشکر نموده اند:


  7. Top | #4

    • مدير سابق بخش فني و مهندسي
    • تاریخ عضویت
      28-Jan-2008
    • رشته تحصیلی
      Technical&Engineering
    • محل سکونت
      چون ايران نباشد تن من مباد ...
    • پست‌ها
      1,297
    • سپاس
      2,653
    • 5,021 تشکر در 1,372 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      10
    • امتیاز
      15

    پیش فرض تکنیک heel and toe

    تكنيك Heel And toe
    اگر جعبه دنده اتومبيل شما معمولي (غير اتوماتيك و نيمه اتوماتيك) است استفاده از تكنيك Heel And toe براي تعويض دنده معكوس مفید خواهد بود. وقتي به پيچي
    نزديك ميشود اولين كار این است که سرعت خود را كم كرده و داخل پيچ ماشین را كنترل ميكنيد و بعد از خروج از پيچ با تعويض دنده به 1 يا 2 دنده كمتر از آن دنده ای که قبل از ورود به پیچ داشته اید سرعت اتومبيل را افزايش ميدهيد. در داخل پیچ و در زمان کم کردن دنده ها چون پاي خود را از روي پدال گاز برداشته ايد دور موتور پائين خواهد آمد و ممكن است تا حداقل افت هم كرده باشد از آنجایی که سرعت نيز كم شده رسيدن به سرعت قبلي زمان بيشتري خواهد برد،. اگر بخواهیم مانع کم شدن دور موتور در هنگام تعویض دنده ها بشویم و پس از پیچ نیز دور موتور آماده دنده ای که میخواهیم بدهیم باشد از این تکنیک استفاده می نماییم.
    آموزش تكنيك Heel And toe
    پس از ورود به پیچ وقتي داريد با پاي راست ترمز ميكنيد با پاي چپ كلاچ را گرفته و دنده معكوس بدهيد ( پا روي كلاچ ميماند) سپس با پاشنه و يا بغل پاي راست
    (به شكلي كه پنجه پاي راست روي ترمز بماند) پدال گاز را كمي فشار دهيد تا دور موتور بالا برود و بتوان به راحتي سرعت گرفت و پا را از روي كلاچ برداريد، بدين ترتيب به نرمي و بدون ضربه دنده معكوس را اعمال کرده اید و دور موتور شما نیز افت نکرده است.
    تمرين تكنيك Heel And Toe
    نکته:
    اگر پدال گاز و ترمز در سطح نزديك به هم باشند انجام اين تكنيك راحتتر خواهد بود.
    صندلي بايد تنظيم، و خود را راحت احساس كنيد. براي تنظيم پدال ميتوانيد كيت پدال اسپورت خريداري و نصب كنيد، همچنين كفشهاي مورد استفاده نيز بسيار مهم هستند, با كفشهايي كه كف بسيار كوچك و كم عرضي دارند نميتوان اين كار را انجام داد, كفشهاي معمولي براي اين كار مناسب تر هستند. این تکنیک نیاز به تمرین زیاد دارد و بهتر است با تمرین از دنده های 1 و 2 شروع کنید و بعد به دنده های بالاتر بروید. به خاطر داشته باشید که تمرین این تکنیک را حتما در پیست انجام بدهید.
    توجه:
    اجرای اين تکنیک باعث فشار روي ترمز و سیستم كلاچ ميشه و ترمزها زود داغ ميكنن. تو Heel & toe يك خاصيت خوب ديگه هم هست و اون اينه كه دور موتور بالا ميره و در نتيجه خلا بوستر ترمز بهتر جواب ميده و ترمز ها بهتر عمل ميكنن.
    امید وارم نتیجه بده .
    پايان فعايت رسمي در فروم .


    **************************

  8. 14 کاربر از Soheil Hosseini برای پست مفید تشکر نموده اند:


  9. Top | #5

    • مدير سابق بخش فني و مهندسي
    • تاریخ عضویت
      28-Jan-2008
    • رشته تحصیلی
      Technical&Engineering
    • محل سکونت
      چون ايران نباشد تن من مباد ...
    • پست‌ها
      1,297
    • سپاس
      2,653
    • 5,021 تشکر در 1,372 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      10
    • امتیاز
      15

    پیش فرض آموزش تكنیك burn out

    burn out



    تکنیک برن اوت :

    این کار تقریبا با هر نوع اتومبیلی امکان پذیر است. تنها مشخصه لازم برای اجرای این تکنیک اینست که اتومبیل مورد نظر از نظر قدرت موتور خیلی ضعیف نباشد
    و بطور استاندارد از طرف کارخانه سازنده دارای سیستم ضد هرزگردی چرخها نیز نباشد،

    اجرای تکنیک در اتومبیل با دنده دستی:

    اگر اتومبیل شما دیفرانسیل عقب می باشد نیاز به قدرت بیشتری دارید. قبل از شروع بهتر است لاستیکهای عقب را خیس کنید. اتومبیل را در دنده یک قرار دهید و کلاچ را تا ته فشار دهید و گاز را با پاشنه پای راست تقریبا تا انتها ببرید و با پنجه پای راستتان مقدار کمی ترمز را فشار دهید. حال یکبار کلاچ را تا بالا بیاورید و سریعا دوباره آنرا تا ته فشار دهید و دوباره کلاچ را رها کنید. اینکار برای شوک دادن به چرخها و شروع هرزگردی انجام می شود. اگر اتومبیل شروع به راه رفتن کرد ترمز را کمی بیشتر فشار دهید تا بایستاد و اگر چرخهای عقب هرزگردی را شروع نکردند فشار ترمز را اندکی کم کنید تا هرز گردی شروع شود. هرز گردی را میتوانید تا تمام شدن لاستیکها ادامه دهید.


    اجرای تکنیک در اتومبیل دیفرانسیل جلو

    ابتدا ترمز دستی را بکشید و دنده را در یک قرار دهید. گاز را تا انتها فشار دهید و با وارد آوردن یک شوک به کلاچ آنرا رها کنید. اگر ترمز دستی اتومبیل شما خیلی سفت عمل نمی کند باید از ترمز هم برای ممانعت از جلو رفتن ماشین استفاده نمایید.

    اجرای تکنیک در اتومبیل با دنده اتوماتیک

    اگر اتومبیل شما دیفرانسیل عقب می باشد دنده را درL1 ( یا هر دنده ای که مخصوص بالا رفتن از سربالایی های تند است و بیشترین گشتاور را در اختیارتان می گذارد ) قرار دهید. پای چپ خود را بر روی ترمز قرار دهید و با پای راست گاز را تا ته فشار دهید. اگر اتومبیل شروع به راه رفتن کرد ترمز را بیشتر فشار دهید و اگر هرزگردی انجام نشد فشار ترمز را کمی کمتر کنید. . هرز گردی را میتوانید تا تمام شدن لاستیکها ادامه دهید.
    اگر اتومبیل شما دیفرانسیل جلو می باشد ترمز دستی را بکشید و دنده را درL1 ( یا هر دنده ای که مخصوص بالا رفتن از سربالایی های تند است و بیشترین گشتاور را در اختیارتان می گذارد ) قرار دهید. حال پدال گاز را تا ته فشار دهید. اگر اتومبیل شروع به راه رفتن کرد ترمز راهم کمی فشار دهید و اگر هرزگردی انجام نشد فشار ترمز را کمی کمتر کنید.میتونین تا تموم شدن لاستیک ها یا جوش آور دن ماشین این کار رو انجام بدین

    فقط یه چیز یادتون نره . بعد انجام این تکنیک 2 جفت لاستیک بخرین!!!!
    آخرین ویرایش توسط Soheil Hosseini در تاریخ 2008-Apr-07 انجام شده است
    پايان فعايت رسمي در فروم .


    **************************

  10. 14 کاربر از Soheil Hosseini برای پست مفید تشکر نموده اند:


  11. Top | #6

    • مدير سابق بخش فني و مهندسي
    • تاریخ عضویت
      28-Jan-2008
    • رشته تحصیلی
      Technical&Engineering
    • محل سکونت
      چون ايران نباشد تن من مباد ...
    • پست‌ها
      1,297
    • سپاس
      2,653
    • 5,021 تشکر در 1,372 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      10
    • امتیاز
      15

    پیش فرض آموزش Dou Not

    Dou Not




    تکنیک دو نات یک تکنیک زیبا و جذابه که فقط جنبه ی نمایشی داره .این تکنیک چند حالت داره که با انجام هر کدوم ااز اون حالت ها چرخ های جلو یا عقب ماشین حول محور چرخ های عقب یا جلو در یک حرکت دایره ای می چرخه.اگه این حرکت درست انجام بشه آثار به جا مونده از لاستیک ها دایره ای رو نشون میده که قطرش برابر فاصله دو محور ماشینه و البته یه توهم خاصی هم به ادم دست میده !!!

    حالات انجام این روش به 2 عامل بستگی داره که هر کدوم روشش جداست .
    یکی از حالات به نوع سیستم انفقال (اتوماتیک و دستی ) و دیف جلو یا عقب بودن خودرو داره .
    در هر صورت تکنیک دونات توسط اتومبیل های زیادی امکان اجرا دارد اما به یاد داشته باشید که این تکنیک مهارت زیادی می خواهد پس به تمرین بسیار زیاد نیازمند است. شما برای فراگیری این مهارت لاستیکهای زیادی را صاف خواهید کرد. پس قبل از شروع تمرین به فکر لاستیک هم باشید.

    تکنیک دونات در اتومبیل های دیفرانسیل عقب:

    حالت گیربکس معمولی

    شروع این کار با بر هم زدن سریع تعادل قسمت عقب اتومبیل یا همان over steering آغاز میشود. دنده را در یک قرار دهید و به آرامی در مسیر یک دایره بزرگ شروع به حرکت نمایید. در ادامه دایره را کمی کوچکتر نمایید. در یک زمان کلاچ را بگیرید و ترمز دستی را بکشید زمانی که چرخهای عقب قفل شدند و عقب ماشین شروع به سر خوردن کرد گاز را تا ته فشار دهید و ترمز دستی را بخوابانید و کلاچ را هم ناگهان ول کنید. اکنون ماشین شما اگر قدرت کافی داشته باشد شروع می کند به چرخیدن به دور خود. کنترل مسیر دایره ای نیاز به تمرین دارد. با تمرین شما قادر خواهید بود که چرخ جلو سمت راننده را تقریبا ثابت نگه دارید و بقیه ماشین را دور آن بخش بچرخانید.

    حالت اتوماتیک

    با گیربکس اتوماتیک شما ابتدا باید دنده را در 2 یا L قرار دهید( دنده ای که در گیربکسهای اتوماتیک مخصوص بالا رفتن از تپه و سربالایی شدید می باشد. با اینکار بیشترین تورک را در اختیار خواهید داشت ) با پای چپ خود فشار کمی بر روی پدال گاز بیاورید و بعد پدال گاز را تا نزدیک ته فشار دهید. در این حالت چرخهای عقب ماشین شما باید شروع به هرز گردی نمایند و چرخهای جلو هم ثابت هستند و اتومبیل حرکت نمی کند. اگر چرخهای عقب هرزگردی نکردند مقداری فشار پدال ترمز را کم کنید.وقتی که چرخها هرزگردی را شروع کردند فشار پدال ترمز را کم کنید تا ماشین راه بیفتد. سپس فرمان را بچرخانید و گاز را تا ته فشار داده و پا را کاملا از روی ترمز بردارید. ماشین ناگهان به سمت جلو خواهد رفت و چرخش شروع خواهد شد و عقب ماشین شروع به سر خوردن حول جلوی ماشین خواهد نمود. وقتی که چرخیدن ماشین به دور خود سرعت گرفت با فشار دادن آرام پدال ترمز سرعت ماشین را کنترل نمایید.

    وقتی که ماشین خیلی سریع شروع به چرخیدن کرد حتی می توانید با تغییر ناگهانی جهت فرمان، جهت چرخش ماشین را نیز عوض کنید این کار به زیبایی تکنیک دونات خواهد افزود.
    اگر اصلا نتوانستید دونات را شروع کنید و چرخها اصلا شروع به هرزگردی نکردند بدانید اتومبیل شما برای اینکار خیلی ضعیف است.

    اتومبیل های دیف جلو :

    1-در حالت معکوس (دنده عقب )

    این نوع دونات معکوس حتی میتواند جذاب تر از دونات با اتومبیل های دیفرانسیل عقب نیز باشد. اتومبیل هایی مانند ماکسیما یا هوندا آکورد برای اینکار مناسب هستند.
    برای این کار چرخ جلو را در یک محور صاف قرار میدهیم . برای حرکت به سمت عقب گاز را تا وسط فشارمیدهیم و این کار شتاب زیاد و ناگهانی به خودرو میده (یه وقت هول نشین) سپس فرمان رو در جهتی که راحت تریم ناگهانی می چرخونیم این کار باعث میشه یه نیم دور ماشین بزنه و برای چرخش مستمر لازمه که هنگام چرخش فرمان گاز رو تا ته فشار بدیم .

    حالا حالت مستقیم برای دیف جلو ها :

    آقا روک و راست باید زمین خیس باشه چون عقب خیلی دیر سر می خوره .
    برای اینکار چرخهای جلو را کاملا به یک طرف میچرخونیم و دنده رو در گیربکسهای دستی در یک و در گیربکسهای اتوماتیک در دنده مخصوص سربالایی تند قرار میدیم. گاز را تا ته فشار میدیم و کلاچ را ول میکنیم. اتومبیل به شدت شروع به چرخیدن میکنه. وقتی ماشین شروع به چرخیدن کرد ترمز دستی را بطور ناگهانی بالا میکشیم تا چرخهای عقب هم شروع به چرخش حول محور جلوی ماشین بکنند. حالا باید یک دست روی فرمان باشه و دست دیگه روی ترمز دستی. و دائما ترمز دستی را بالا بکشید و آزاد کنید تا چرخهای عقب در حال سر خوردن حول محور جلو باقی بمونه. اگر سطح به اندازه کافی لغزنده باشه میتونین ترمز دستی را کاملا بالا نگه دارین و دونات را ادامه بدین.
    بچه ها این دونات به ماشین که فشار میاره (لاستیک و جلوبندی و اکسل و دیسک صفحه و ... ) به خودتون هم خیلی ضربه وارد میکنه . حواستون جمع باشه

    ولی به نظر من دونات اصلی فقط با ماشین پر قدرت دیف عقب حال میده مخصوصا اگه موقع چرخش یه توربو هم چاق کنین ( اقا قبل این کار مطمئن بشین که پنجره ها بالاست اخه یه وقت دیدی پرت شدین بیرون !!!:d
    یا علی
    SOHEIL HOSEINI
    پايان فعايت رسمي در فروم .


    **************************

  12. 14 کاربر از Soheil Hosseini برای پست مفید تشکر نموده اند:


  13. Top | #7

    • مدير سابق بخش فني و مهندسي
    • تاریخ عضویت
      28-Jan-2008
    • رشته تحصیلی
      Technical&Engineering
    • محل سکونت
      چون ايران نباشد تن من مباد ...
    • پست‌ها
      1,297
    • سپاس
      2,653
    • 5,021 تشکر در 1,372 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      10
    • امتیاز
      15

    پیش فرض آموزش کامل تکنیک درفت

    مقدمه :


    این تکنیک از زیبا ترین های تکنینک رانندگی به شمار میاد . هنر انجام دریفت باید در ذات استعداد راننده باشه . پس سعی نکنید اگه استعدادش در شما نیست به زور اون رو انجام بدید . این حرکت به رغم زیبایی هر چه تمام تر از پر خطر ترین تکنیک های رانندگی محسوب میشه و نه هر ماشینی مناسب اتجام این تکنیک است نه هر جاده ای و نه هر فصل و شرایط آب و هوایی .

    حتما برای تمرین در محیط های بدون رفت و آمد و از جاده خاکی شروع کنید .

    این مقاله برداشتی از وبسایت پرشین ریس و چند وبسایت دیگر بوده . صرفا سوال مربوط در مورد هر یک از قسمت های تکنیک را در همین تاپیک مطرح کنید .

    سهیل حسینی .

    B]انتخاب ماشين[/B]





    ماشيني كه شما از اون براي دريفت استفاده ميكنيد ميتونه محور جلو يا محور عقب يا 2 ديفرانسيل باشه
    ماشيني انتخاب كنيد كه تعادل در وزن داشته باشه يعني وزن روي چرخهاي جلو با چرخهاي عقب تقريبآ‌ مثل هم باشه
    موتور ماشين نبايد زياد سنگين باشه و هرچه موتور سبكتر باشه دريفت راحت و قشنگتر صورت ميگيره
    گيربكس دستی براي دريفت بهتره
    قدرت و گشتاور لازم رو براي دريفت زدن داشته باشه




    آماده كردن ماشين




    علاوه بر اینکه برای اجرای این تکنیک اتومبیل شما باید مخصوص پیست باشد رولر بار نیز باید در آن نصب شده باشد تا در صورت بروز مشکل راننده در خطر نباشد.



    1. نصب استرسبار جلو و عقب



    2. انداختن فنر و كمكهاي اسپرت : چون در دريف شما مركز ثقل ماشين رو در يك آن عوض ميكنيد اين مورد رو حتما بايد انجام بديد و فنرها و كمكهاي عقب رو از نوع اسپرت نصب كنيد در ماشينهاي ديفرانسيل جلو اين عمل رو برعكس انجام بديد.



    3. نصب ميل سوپاپ ريس : يكي از عوامل مهم در دريف زدن گشتاور بالاست و بهتر شدن دريف به گشتاور بالا بستگي داره پس شما ميتوانيد با عوض كردن كامشافت گشتاور و سرعت موتور رو بالا ببريد تا دريف راحت تر انجام بشه



    4. توربو و قدرت موتور : قدرت موتور بايد به اندازه كافي باشه به اين صورت كه بتونه در جا عمل Racebrek رو انجام بده درغير اينصورت دريفت زدن خيلي مشكل ميشه



    5. تقويت اكسلها و چهار شاخ شافت و دسته موتورها



    6. از تاير و رينگ با اندازه فابريك ماشين استفاده كنيد يعني اگه اندازه رينگ فابريك ماشين شما 15 اينچ هست رينك اون رو با 16 و 17 عوض نكنيد چون اين كار باعث از دست دادن مقدار زيادي تورك ميشود و عمل دريفت رو خراب ميكنه



    7. صفحه كلاچ ريس : قوي بون كلاچ يه عامل اساسي براي دريف ميباشد پس
    صفحه كلاچ شما باييد از نوع ريس و مخصوص دريف باشه .



    8. نصب ترمز و ديسك قويتر : در بعضي از تكنيكها شما به ترمز احتياج داريد و ترمز ماشين شما بايد جواب بده و همچنين در تمرينات بعضي مواقع شما كنترل ماشين رو از دست ميدهيد پس ترمز بايد خوب باشه
    تكنيكهاي دريفت :


    1.Heel Toe Shifting
    2.Power Over
    3.E-Brake Drift
    4.Clutch Kick
    5.Shift Lock Drift
    6.Dirt Drop Drift
    7.Feint Drift
    8.Jump Drift
    9.Braking Drift
    10. Emergency Brake Drift
    11.Long Slide Drift
    12.Swaying Drift

    13.FF Drift (Front Wheel Drive Drift)

    14. Kansei Drift





    در مورد تك تك اين تكنيكها به صورت جداگانه توضيح ميدهم ..



    Heel Toe Shifting (که البته داش سهیل زحمتش رو کاملتر کشیده)



    دراين قسمت شما طرز و موقع دنده عوض كردن در دريف رو ياد ميگيريد .

    heel به معناي پاشنه پا و Toe به معناي انگشتان پا و shifting هم به معناي عوض كردن است
    اونطور كه از اسم اين تكنيك پيداست در اينجا شما بايد از نوك و پاشنه پا استفاده كنيد.
    استفاده از اين تكنيك به راننده اين اجازه رو ميده كه در موقع عوض كردن سريع دنده درهمان زمان از ترمز هم استفاده كنه . چنانكه اين تكنيك سرعت موتور گيربكس و تاير ها رو باهم متعادل نگه ميداره پس دراين تكنيك تكانهاي سريع ناشي از افت RPM و سرعت ماشين وجود نداره و معكوس كشيدن به راحتي و نرمي صورت ميگيره . اين تكنيك به راننده اجازه ميده كه در موقع معكوس راننده RPM رو براي معكوس تنظيم كنه و درهمان حال از ترمز هم براي انتقال نيرو از عقب به جلو و سبك كردن عقب ماشين استفاده كنه .



    روش عمل كرد در اين تكنيك :


    قبل از رسيدن به پيچ ترمز بگيريد ( به اين ترم، ترمز نخستين يا اوليه مي گويند) تا وزن ماشين رو به جلو انتقال دهيد

    كلاچ بگيريد و از Heel Toe و معكوس استفاده كنيد يعني با نوك انگشتان پا ترمز رو نيمه نگه داريد و با پاشنه پا RPM رو براي معكوس آماده كنيد

    معكوس كه انجام شد فرمون رو به سمت كورنر بيرون بچرخونيد و به سمت پيچ برگردونيد شما ماشين رو وادار به عمل oversteer كرده ايد


    بعد از انجام گرفتن oversteer فرمون به سمت پيچ بچرخونيد و پاتون رو از روي ترمز ور داريد و به اندازه لازم گاز بدهيد

    عمل دريف انجام ميشه و شما ميتواني با كنترل كردن فرمون پيچ رو به صورت دريفت طي كنيد




    Power Over



    اين تكنيك مخصوص ماشينهاي RWD , AWD هست. براي انجام دادن اين تكنيك به قدرت موتور بالا نياز هست.


    براي اجراي اين تكنيك وقتي وارد كورنر ميشويد گاز رو تا ته فشار دهيد تا يه oversteer سنگين صورت بگيره .و تمام پيچ رو ميتوانيد باگاز و فرمون به صورت دريف حركت كنيد .

    - با هر سرعتي كه خواستيد وارد پيچ شويد تكنيك Power Over بر اساس قدرت موتور صورت ميگيره پس با سرعت كم هم ميشه اين تكنيك رو انجام داد

    - فرمون رو يه خورده بيشتر از پيچي كه ميخواهيد وارد آن شويد بچرخونيد تا عقب ماشين چسبندگي خودش رو نسبت به زمين از دست بده دراين حالت شما ماشين رو براي انجام عمل oversteer آماده كرده ايد .

    - با گاز دادن و استفاده از قدرت موتور عمل oversteer انجام شده و حالا موقع اينه كه ماشين رو در پيچ كنترل كنيد فرمون رو به سمت پيچ برگردونيد به طوري كه با جاده مستقيم باشه و با گاز دادن متناوب تمام پيچ رو با دريف حركت كنيد

    - وقتي پيچ تمام شد و خواستيد ماشين رو صاف كنيد سعي كنيد گاز رو خيلي آروم شل كنيد و وقتي تايرهاي جلوي ماشين وارد جاده صاف شدن فرمون رو با جاده مستقيم كنيد. .






    Clutch Kick


    از اين تكنيك ميشه نرسيده به پيچ يا وسط پيچ استفاده كرد با ضربه رو كلاچ و ول كردن اون تكان ناگهاني به ماشين داده تا چسبندگي ماشين رو به زمين از دست بدهيد

    - باسرعت خيلي زياد وارد پيچ شويد اگه شما با اين تكنيك آشنايي نداريد با اين سرعت اول understeer رو تجربه كنيد

    - فرمون رو به سمت پيچ بچرخونيد و گاز رو ول نكنيد

    - وقتي شما با اين سرعت فرمون رو چرخونديد ماشين شما بايد وارد understeer شود وقتي اين حالت انجام شد يا قرارشد انجام بشه كلاچ بگيريد ولي گاز رو ول نكنيد .

    - وقتي شما كلاچ رو گرفتيد و گاز داديد RPM ميره بالا و و با ول كردن ناگهاني كلاچ ميتونيد خيلي راحت چسبندگي عقب ماشين رو خراب كنيد و عمل دريفت رو آغاز كنيد

    5.شما الان در يك oversteered شديد هستيد از ترمز استفاده نكنيد چون كنترل ماشينتون رو به هم ميزنه در ضمن تمام وزن ماشين روي چرخهاي جلو قرار داره و ميتوانيد با گاز و فرمون اون رو در پيج كنترل كنيد و به دريفت ادامه دهيد

    - وقتي جاده صاف شد گاز رو به آرومي ول كنيد و هر وقت چرخهاي جلو خط جاده صاف رو لمس كردند فرمون رو با جاده صاف مستقيم كنيد








    Shift Lock Drift
    اين تكنيك با استفاده از افت rpm و معكوس انجام ميشه و بعد از معكوس با ول كردن كلاچ حركت چرخهاي عقب كند ميشه و بعد از اين عمل و چرخوندن فرمون عمل oversteer انجام ميگيره درست يه چيزي مثل تكنيك E-brake ولي در تكنيك Shift Lock به ماشين كمتر اسيب وارد ميشه

    - باسرعت خيلي زياد وارد پيچ شويد و اگر شما اين تكنيك رو تجربه نكرديد بايد در اين سرعت understeer رو تجربه كنيد

    - فرمون رو به سمت پيچ بچرخونيد و سريع عمل معكوس به دنده 2 رو انجام دهيد

    - با انجام اين معكوس شما وزن ماشين رو روي چرخهاي جلو انداختيد و سرعت موتور رفته بالا و دور چرخهاي عقب كند شده توجه كنيد كه در انجام اين قسمت در اين تكنيك هيچ نيازي به Heel-Toe Downshift نيست و بايد معكوس كاملآ‌ عادي باشه

    - بعد از معكوس سريع و گازدادن شما تراكشن عقب ماشين رو بهم زديد و خودتون رو براي دريفت آماده كنيد

    - بعد از اينكه تراكشن ماشين بهم خورد و احساس كردين كه عقب ماشين داره ميره با بازي گاز و كنترل فرمون و مستقيم كردن آن با جاده ماشين رو با دريف درپيچ كنترل كنيد سعي كنيد در اين قسمت از ترمز استفاده نكنيد چون ترمز كنترل ماشين رو خراب ميكنه و باعث ميشه شما از جاده خارج شويد

    - وقتي كه جاده صاف شد خيلي اروم گاز رو ول كنيد و وقتي چرخهاي جلو خط جاده صاف رو لمس كردند فرمون رو با جاده صاف مستقيم كنيد


    Dirt Drop Drift

    اين تكنيك با استفاده از كثيفي يا اجسام خارجي مثل خاکی هاي دور پيست دريفت صورت ميگيرد به اين صورت كه بعد از انداختن چرخهاي عقب در بيرون آسفالت زاويه دوران را بيشتر و تراكشن ماشين رو بهم ميزنيد ماشين رو براي دريفت در پيچ آماده ميكنيد در صورتي كه قدرت ماشين هم از دست نميدهيد در ضمن اين تكنيك براي ماشينهاي كم قدرت خيلي كاربرد و استفاده دارد

    - باسرعت متوسط و نرمال وارد پيچ شويد

    - فرمون رو به سمت پيچ بچرخونيد و گاز بديد سعي كنيد يكم عقب ماشين رو از جاده خارج كنيد اگه پيچ به سمت راس است سمت چپ ماشين رو از جاده خارج كنيد و برعكس

    - وقتي تايرهاي ماشين شما از جاده خارج شدند با دادن گاز تراكش ماشين رو بهم بزنيد و آماده دريفت شويد

    - وقتي كه احساس كرديد عقب ماشين رفت يا قراره بره فرمون رو با جاده مستقيم كنيد و با دريفت پيچ رو كامل كنيد وزن ماشين روي چرخهاي جلو قرار داره پس از ترمز گرفتن خودداري كنيد چون در اين موقع ترمر كنترل ماشين رو بهم ميزنه

    - وقتي كه جاده صاف شد گاز رو به آرومي ول كنيد و وقتي چرخهاي جلو خط جاده صاف رو لمس كردند فرمون رو با جاده صاف كنيد







    E-Brake Drift


    يكي از اساسي ترين تكنيك دريف تكنيك E-Brake هست
    از اين تكنيك در ماشينهاي FWD بيشتر اسفاده ميشه و براي انجام ان ترمز دستي بكشيد و عقب ماشين رو وادار به چرخيدن كنيد وقتي عقب ماشين چسبندگي خودش رو نسبت به زمين از دست داد با بازي فرمون و گاز تمام پيچ را به صورت دريفت حركت كنيد
    از اين تكنيك ميشه براي درست كردن خطاي صورت گرفته هم استفاده كرد

    E-Brake Drift


    - با سرعت خيلي زياد وار پيچ شويد (اگه شما دريفت زدن رو تا حالا تجربه نكرده ايد پيشنهادميكنم اول understeer رو با اين سرعت تجربه كنيد )


    - با تكنيك Heel-Toe معكوس بكشيد تا ماشين رو به دنده پايين يعني 2 وارد كنيد

    - فرمون رو خيلي سريع به طرف پيچ بچرخونيد در همين حال شما عمل معكوس و چرخوندن فرمون رو به پايان رسونديد شما الان بايد سر زاويه پيچ باشيد.

    - دكمه ترمزدستي رو به داخل فشار دهيد و خيلي سريع اون رو بكشيد و سريع آزادش كنيد به طوريكه اين عمل بيشتر از 1 ثانيه طورل نكشه اگه ماشين شما RWD بود هنگام انجام دادن E-Brake يا همون ترمز دستي كلاچ رو بگيريد و بعد از تمام شدن ول كنيد و اگه ماشين شما FWD هست هنگامي كه E-Brake رو انجام ميدهيد با گاز هم بازي كنيد

    - وقتي احساس كرديد كه انتهاي عقب ماشين ميل به خارج شدن داره خيلي سريع فرمون رو به سمت پيچ بچرخونيد و با گاز بازي كنيد در اينجا اگه از ترمز استفاده كنيد ماشين يا چپ ميشه يا از كنترل خارج ميشه چون شما وارد يك oversteered شديد شده ايد همينطور با فرمون و گاز پيچ رو به صورت دريفت حركت كنيد

    - وقتي كه جاده صاف شد به آرامي گاز رو ول كنيد و وقتي طايرهاي جلو وارد خط جاده صاف شدند فرمون رو به سمت جاده صاف بچرخونيد



    (وقتي كه Heel-Toe معكوس انجام شد عقب ماشين سبك ميشه
    پس الان شما عامل سبك كردن عقب ماشين رو انجام داديد
    فرمون رو ميچرخونيد و نوبت ميرسه به عامل جداكردن چسبندگي ماشين به زمين كه درماشينهاي محور عقب اين عمل با گاز دادن صورت ميگيره و ماشينهاي محور جلو با ترمزدستي و استفاده از ترمز دستي فقط برادي بهم زدن تراكشن ماشين است و فقط در همين قسمت استفاده ميشه و وقتي تراكشن ماشين بهم خورد حالا ميتوانيد با فرمون و گاز ماشينتون رو كنترل كنيد فرمون بايد مستقيم پيچ باشه و گازهم بايد متناوب زياد و كم بشه نسبت به نياز ماشين و پيچ )



    چگونگی چرخش را در عکس زیر ببینید:




    Feint Drift

    اين تكنيك با استفاده از جنبش ماشین و قرينه كردن اون نسبت به خروجي پيچ و برگردوندن اون در بدنه پيچ صورت ميگيره اين يك تكنيك سنگين در رالي استفاده ميشه كه با اون گرايش ماشين رو در گوشه پيچ عوض ميكنند





    - وقتي كه به پيچ نزديك ميشويد فرمون ماشين رو به سمت قرينه پيچي كه ميخواهيد واردش شويد بچرخونيد . فاصله اي كه شما ميخواهيد وارد پيچ شويد و و عمل قرينه كردن ماشين و برگردوندن اون درگوشه پيچ به سرعت ماشين نسبت دارد و هرچه سرعت بيشتر باشد فاصله بايد زيادتر باشد .وقتي كه شما عمل قرينه كردن ماشين رو با پيچ انجام ميدهيد سنگيني ماشين رو روي كمكهاي اونطورف ماشين انداخته ايد يعني اگر فرمون رو به سمت چپ چرخونديد وزن ماشين رو كمكهاي راست و برعكس در اين حالت شما فنرهاي يكطرف ماشين رو فشرده كرده ايد

    - برگردوندن ماشين به طرف پيچ ماشين رو به اصطلاح bounce يا جست ميگويند
    در اين قسمت شما بايد اين عمل رو خيلي دقيق و به آرامي انجام دهيد انجام دادن سريع اين عمل ماشين رو وارد under steer ميكنه

    - وقتي كه ماشين رو جهش داديد به سمت پيچ گاز رو بچسبيد و اين عمل باعث ميشه كه عمل دريف اغاز بشه در اين قسمت براي ماشينهاي fwd ميتوان از تكنيك E- Brake براي وارد كردن ماشين به over steer استفاده كرد

    - وقتي كه احساس كرديد عقب ماشين داره ميره فرمون رو با جاده مستقيم كنيد و با دريفت پيچ رو كامل كنيد وزن ماشين روي چرخهاي جلو قرار داره پس از ترمز گرفتن خودداري كنيد چون در اين موقع ترمز ماشين رو از كنترل خارج ميكنه

    - وقتي كه جاده صاف شد گاز رو به آرومي ول كنيد و وقتي چرخهاي جلو خط جاده صاف رو لمس كردند فرمون رو با جاده صاف كنيد



    عکس زیر را ببینید :





    Jump Drift



    در این تکنیک چرخ عقب که سمت داخل پیچ می باشد را به سمت لبه جدول در نقطه اپکس هدایت کرده و کاری می کنیم که چرخ عقب به روی آن رفته و حالت یک پرش کوچک برای همان چرخ بوجود بیاید. با این عمل تعادل قسمت عقب به هم خورده و ماشين وارد under steer ميشود.



    با بوجود آمدن این حالت دریفت رو مطابق یکی از حالتهایی که موارد بالا ذکر شد انجام میدیم.







    Braking Drift


    در این تکنیک که مخصوص سرعتهای کم و متوسط می باشد بعد از وارد شدن به پیچ به سمت گوشه مخالف پیچ رفته و ترمز می کنیم. با این کار کنترل قسمت پشت اتومبیل حاصل شده و ماشين وارد under steer ميشود. بعد دریفت را آغاز می نماییم.





    Emergency Brake Drift


    این یک تکنیک بسیار ابتدایی می باشد. وارد پیچ شده و فرمان را در جهت پیچ بچرخانید و ترمز دستی را بکشید تا تعادل قسمت پشت اتومبیل به هم بخورد. بعد با به هم خوردن تعادل پشت ماشین و سر خوردن آن فرمان را به سمت مخالف برگردانید.





    Long Slide Drift




    این تکنیک مخصوص سرعت زیاد است. برای استفاده از این تکنیک باید قبل از ورود به پیست با استفاده از ترمز دستی و چرخاندن فرمان در جهت موافق پیچ تعادل قسمت عقب را به هم زده ماشين وارد under steer بکنید بعد از ورود به پیچ فرمان را جهت پیچ بچرخانید و وارد پیچ بشوید. پس از عبور از وسط پیچ فرمان را به سمت ادامه مسیر بگردانید.



    Swaying Drift




    این تکنیک در متمایل کردن پهلوی اتومبیل در حالتی شبیه دریفت است که تا زمانی که قسمت انتهایی اتومبیل در حالت متمایل به پهلو هست ادامه دارد. قبل از ورود به پیچ با به هم زدن تعادل پشت اتومبیل این حالت حاصل میشود.





    FF Drift (Front Wheel Drive Drift)


    این تکنیک مخصوص دریفت با اتومبیلهای دیفرانسیل جلو می باشد. دريفت كردن با اتومبيلهاي ديفرانسيل جلو داراي تفاوتهايي در انجام و مراحل اين حركت در اتومبيلهاي ديفرانسيل عقب است.



    - - شروع دريفت از ليز خوردن عقب ماشين آغاز ميشود در خودروهاي ديفرانسيل عقب ليز دادن عقب ماشين با گاز صورت ميگيرد اما در ديفرانسيل جلو ها اين عمل يا بايد ناشي از سرعت زياد در سر پيچ و نيروي گريز از مركز باشد يا با كمك ترمز دستي كه به سرخوردن عقب ماشين كمك ميكند .

    - - وقتي اتومبيل شما با سرعت در حركت است و به سر پيج ميرسيد و بنا به شرايط نياز به دريفت كردن داريد بايد زودتر از پيچ فرمان را به صورت ناگهاني برگردانيد و پس از
    آن با استفاده از ترمز دستي ماشين را وادار به oversteer يا سر خوردن عقب آن كنيد

    - در اين زمان كه ماشين شما حول محور جلوي آن در حال چرخيدن است شما موفق شده ايد تا دو چرخ را در جهت دلخواه ليز دهيد و حالا نوبت به چرخهاي جلوست. اگر فرمان را در همان حال كه چرخانده ايد نگه داريد عقب ماشين 90 درجه و سپس 180 درجه و يا حتي بيشتر حول چرخهاي جلو ميگردد اما اگر زماني كه ماشين 90 درجه چرخيد شما با برگرداندن فرمان در جهتي كه ماشين ليز ميخورد تعادل چرخهاي جلوي آن را نيز بهم بزنيد در واقع اينرسي حركتي ماشين باعث ميشود تا ماشين به پهلو بر روي هر چهار چرخ ليز بخورد در اين حالت شما كاملا موازي با مسير حركت بعد از پيچ وارد آن ميشويد وپس از موازي شدن با گاردريل مسير بعد از پيچ ميتوانيد ابتدا فرمان را برگردانده و دستي را خوابانده و پدال گاز را فشار دهيد





    به یاد داشته باشید که ترمز كردن در اين حالت كاملا كنترل ماشين را از دست شما خارج ميسازد .










    به عکس زیر دقت کنید :








    Kansei Drift


    این تکنیک هم بیشتر برای مسابقات است. وقتی وارد یک پیچ با سرعت زیاد می شوید پای خود را از روی گاز برداشته و نرمتر وارد پیچ شوید و فرمان را در جهت پیچ بپیچانید تا پشت ماشین آرام وارد حالت oversteer بشود. حال دریفت را با چرخش فرمان و گاز و ترمز دستی کنترل نمایید و از پیچ عبور کنید. توجه داشته باشید که اتومبیلی که برای این نوع دریفت به کار می رود باید دارای سیستم تعلیق مسابقه ای باشد تا این تکنیک جواب بدهد. این تکنیک با ماشینهای استاندارد اجرا نمی شود.



    نکات متفرقه برای دریفت:




    اپکس دیر هنگام:
    هنگام دریفت برای اینکه دیرتر اپکس پیچ را بزنید قبل از پیچ ترمز کنید و از خارج پیچ وارد آن شوید و بعد ماشین خود را oversteer نمایید و دریفت را شروع کنید سپس به سمت اپکس بروید.


    به شکل زیر دقت کنید :



    دریفت 90 درجه :
    قبل از رسیدن به پیچ 90 درجه ترمز کرده و اتومبیل خود را بطور آرام oversteer نمایید و وارد پیچ شوید.






    دریفت و زاویه پیچ:

    نوع و زاویه دریفت با توجه به زاویه پیچ تعریف می شود


    دریفت در پیچ U : برای این نوع پیچ با سرعت متوسط باید وارد پیچ نشوید تا بتوانید از اپکس رد شوید. سرعت بالا باعث میشود به قسمت بیرونی پیچ سر بخورید و زمان را از دست بدهید.


    عکس زیر را ببینید :






    زاویه دریفت در پیچ S : رعایت ترتیب رمز دریفت موفق در این نوع پیچ است. دریفت را شروع کنید و به خاطر داشته باشید که خروج صحیح از قسمت دوم این پیچ بسیار حیاتی می باشد. اپکس صحیح را فراموش نکنید.

    به عکس زیر دقت نمایید :







    دریفت در سربالایی و سر پایینی:




    سرازیری:


    قبل از پیچ ترمز کنید و فرمان داده و وارد پیچ شوید تا زمانی که oversteer آرامی را احساس نمایید. بعد فرمان را در خلاف جهت پیچ بچرخانید تا از پیچ رد شوید. سپس فرمان را برگردانید.


    به عکس زیر دقت کنید :





    سربالایی:


    با تکنیک heel-and-toe و کم کردن دنده وارد پیچ شوید و فرمان را بپیچانید تا oversteer صورت بگیرد بعد فرمان را برگردانید و گاز بدهید.



    به عکس زیر دقت کنید :

    پايان فعايت رسمي در فروم .


    **************************

  14. 11 کاربر از Soheil Hosseini برای پست مفید تشکر نموده اند:


  15. Top | #8

    • مدير سابق بخش فني و مهندسي
    • تاریخ عضویت
      28-Jan-2008
    • رشته تحصیلی
      Technical&Engineering
    • محل سکونت
      چون ايران نباشد تن من مباد ...
    • پست‌ها
      1,297
    • سپاس
      2,653
    • 5,021 تشکر در 1,372 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      10
    • امتیاز
      15

    پیش فرض حتما تا آخرش بخونید ( لحظاتی تلخ ... )

    درود


    من بعد از نوشتن مطلب تعقيب و گريز در جاده چالوس احساس كردم بايد اين تاپيك رو بنويسم


    داري ميخندي و ميري فكر ميكني بهتريني از همه جلو ميزني دوستات برات سوت ميكشن

    به نظرت همه راننده هاي ديگه دست و پا چلفتي ها درد سر سازن . ميخواي از دست اين

    احمقها فرار كني و برسي به جايي كه خلوت باشه گاز ميدي و ميندازي توي لاين مخالف

    پليس هم كه خبري نيست . از رو بروت يه ماشين كند كه توش يه خانواده دارن برميگردن

    مياد .. تو ترمز ميكني ... ماشينت ميچرخه ... ميخواي به اين فكر كني كه در اينگونه موارد

    يه راننده حرفه اي چيكار ميكنه كه يه ضربه شديد بهت وارد ميشه .

    چشماتو باز ميكني ... مردم دور و برت جم شدن ... دوستت رو ميبني كه ديگه نميخنده

    سرش له شده و چشماش باز مونده .. يكي ديگشون صداي فريادش مياد . از دور تر صداي

    ناله زن و بچه مياد . ماشينت ، مايه افتخارت تبديل شده به يه غول مرگبار متلاشي و از كار

    افتاده . پليس مياد ... اينجا ايرانه از آمبولانس خبري نيست . يه پتو ميندازن روي دوستت

    راننده هاي دست و پا چلفتي دور و بر دوستت كه پولدار هم بود سكه و 100 تومني ميريزن

    ميخواي يه چيزي بگي ... سرت گيج ميره ... ميخواي گريه كني ... بالاي سرت مردم رو

    ميبيني كه سرشون رو تكون ميدن و بعد ميخوابي ... چشماتو باز ميكني ... همه جا سفيده

    .. خانوادت با ناراحتي دور و برتن ... تازه معني درد رو تجربه ميكني و ناله ميكني ... نميتوني

    غذا بخوري ... چشمات درست نميبينن ... چند روز درد ميكشي ... سراغ دوستت رو ميگيري

    مرده . توي اون تصادف شش نفر مردن .... تو اونا رو كشتي ...

    از خودت بدت مياد ... حالا بايد ديه بدي ... بيمه 60 ميليون ماباالتفاوت ميخواد ... ماشينتو

    3 ميليون ميخرن ... ميمونه 57 ميليون ... به زندان فكر ميكني و خودت رو توي لباس زندان

    ميبيني ... بابات قرض ميكنه ... مامانت طلاهاش رو ميفروشه ... خواهرت ... برادرت.. هنوز

    40 ميليون ديگه مونده ... تو خونه همه يه جوري نگات ميكنن ... بابات خونه رو ميفروشه ..

    و پول رو ميده ... وقتي ميرين دادگاه و حكم ميدن كه برين سندتون رو آزاد كنيد به موهاي

    پدرت كه اطراف شقيقه سفيد شدن فكر ميكني ... به مادر دوستت كه زجه ميزد و بچه اش

    رو از تو ميخواست ... به تنها دختر بازمانده از خانواده ماشين مقابل كه به چشماش نگاه

    ميكردي ... به 1 دقيقه قبل از تصادف كه تصميم گرفتي از خط ممتد سبقت بگيري و اين

    كه اگه اون فرمون رو نميپيچوندي و اگه چند ثانيه صبر ميكردي ...

    حالا 10 سال گذشته با همسرت و دختر كوچولوت دارين ميرين شمال ... وقتي به نقطه

    تصادف ده سال پيشت ميرسي براي هزارمين بار به اون سال و فشارهايي كه متحمل

    شدي فكر ميكني ... تو فكري كه ماشيني رو ميبيني كه با عصبانيت پشتت چند تا چراغ

    و بوق ميزنه و بعد از كنارت از رو خط ممتد سبقت ميگيره ... وقتي از كنارت رد ميشن

    چهار تا جوون رو ميبيني كه مثل يه راننده دست و پا چلفتي بهت نگاه ميكنن و ميرن .


    بدترين راننده قانون مند در شهر بسيار بهتر از بهترين راننده قانون شكن رانندگي ميكند .


    هر كی عمق مطلب رو احساس كرد بگه كه موافق نظره این دوستمونه .
    آخرین ویرایش توسط Soheil Hosseini در تاریخ 2008-Feb-08 انجام شده است
    esisport و dr.mozhgan پسندیده‌اند!
    پايان فعايت رسمي در فروم .


    **************************

  16. 19 کاربر از Soheil Hosseini برای پست مفید تشکر نموده اند:


  17. Top | #9

    • کاربر حرفـــــه ای سايت
    • تاریخ عضویت
      01-Oct-2006
    • رشته تحصیلی
      فوق تخصص علافی !
    • مقطع تحصیلی
      فوق Phd
    • محل سکونت
      Backbone
    • پست‌ها
      3,873
    • سپاس
      3,152
    • 6,148 تشکر در 2,088 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      19
    • امتیاز
      124
    Add EhsanHF on Facebook

    پیش فرض پاسخ: آموزش تكنیك های رانندگی !

    فوق العاده بود .
    وقتی خوندم ، داشتم دقیقا اون لحظات رو تجسم میکردم .
    هیچی نمیتونم بگم . چون من هم دوستم رو توی یک ماجرایی شبیه به این از دست دادم ...
    بعضی ها شانس درِخونشونو نمیزنه ، لامصب درست میزنه وسطِ پیشونیشون !

  18. 5 کاربر از EhsanHF برای پست مفید تشکر نموده اند:


  19. Top | #10

    • کاربر انجـــــمن
    • تاریخ عضویت
      29-Aug-2007
    • پست‌ها
      97
    • سپاس
      5
    • 132 تشکر در 56 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      8
    • امتیاز
      10

    پیش فرض آموزش دستی کشیدن

    چرخیدن با ترمز دستی



    می توانیم با استفاده از ترمز دستی 180 درجه اتومبیل خود را بچرخانیم. کاری که به آن " دستی کشیدن " می گوئیم. این تکنیک بسیار آسانی است که با رعایت شرایط ایمنی در پیست نتیجه ای زیبا خواهد داشت. تمرین بیشتر باعث زیباتر شدن این تکنیک می شود.


    دستی کشیدن با هر ماشینی امکان پذیر است ولی بهترین حالت آن با ماشین های دیفرانسیل جلو بوجود می آید. بطور مثال با یک کیا ریو میتوان به زیبایی یک کوروت این کار را انجام داد.



    برای انجام اینکار با سرعت بین 50 تا 60 کیلومتر در ساعت در یک مسیر مستقیم با دنده یک یا دو برانید. سرعت کمتر باعث میشود تا نتوانید 180 درجه کامل بپیچید و سرعت بیشتر باعث چرخش بیشتر و از کنترل در آمدن ماشین خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که سرعت ایده ال با توجه به نوع سطحی که بر روی آن میرانید بستگی دارد. اگر سطح لغزنده و خیس باشد سرعت خود را کمتر کنید.



    یک دست خود را بر روی فرمان در جایی قرار دهید که بتوانید با همان دست فرمان را یک دور کامل بچرخانید. این به این معناست که دست چپ خود را بر روی قسمت راست فرمان قرار دهید و آماده باشید تا با یک حرکت ناگهانی فرمان را 180 درجه بچرخانید. البته جایگاه دقیق دست بر روی فرمان به طرفی که قصد پیچیدن دارید نیز بستگی دارد. دست دیگر خود را بر روی ترمز دستی قرار داده و دکمه آنرا نیز فشار دهید و آماده کشیدن آن باشید. ( در ماشینهای دنده اتوماتیک اول دنده را در حالت خلاص قرار دهید و بعد آماده کشیدن ترمز دستی شوید ). قبل از اینکه دستی را بکشید شروع به پیچیدن نمایید. این رمز نتیجه خوب برای اجرای این تکنیک است. حالا پا را از روی گاز بردارید و کلاچ را تا ته فشار دهید ( اگر دنده اتوماتیک بود به حالت خلاص بروید و خیلی سریع فرمان را به طرفی که میخواهید اتومبیل بچرخد برگردانید.





    بلافاصله پس از اینکه فرمان را چرخاندید ترمز دستی را بکشید. چرخهای عقب باید با اینکار بطور کامل قفل شوند. در این لحظه ماشین شما شروع به چرخیدن خواهد کرد و بطور کاملا محسوس شتاب جانبی که به شما وارد خواهد شد را حس خواهید نمود. همانطور که ماشین شما می چرخد باید آرام آرام فرمان را برگردانید و صاف کنید. در انتها باید کم و بیش ماشین شما در خلاف جهت اولیه قرار گرفته باشد



    به عکس زیر دقت فرمایید :






    منبع. منبعش مثل همون منبع دریفت هست.

    با تشکر- فرشاد واثقی.

  20. 8 کاربر از Farshadd برای پست مفید تشکر نموده اند:


صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

اطلاعات تاپیک

کاربران حاضر در این تاپیک

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک هستند. (0 عضو و 1 مهمان)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

قوانین ارسال

  • شما نمی‌توانید تاپیک جدید ارسال کنید.
  • شما قادر به ارسال پاسخ نیستید .
  • شما نمی‌توانید فایل ارسال کنید.
  • شما نمی‌توانید پست ‌های خود را ویرایش کنید.
  •  
دانشجو در شبکه های اجتماعی
افتخارات دانشجو
لینک ها
   
سایت برگزیده مردمی در چهارمین و پنجمین جشنواره وب ایران
سایت برگزیده مردمی در چهارمین و پنجمین جشنواره وب ایران
به دانشجو امتیاز دهید:

آپلود مستقیم عکس در آپلودسنتر عکس دانشجو

توجه داشته باشید که عکس ها فقط در سایت دانشجو قابل نمایش می باشند.

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1