محک 468
سایت علمی دانشجویان ایران
\
دانـلـود مقـالات آی اس آی 
از تـمامـی پـایـگـاه های آنـلایــن، بـه سـادگـی!
فرصت فردا پژوهش (توسعه)

کاربران و مدیران نمونه ماه: (برای تبریک کلیک نمایید) (چگونه می توانم کاربر نمونه شوم؟)

E S M A I L

مدیر تالار سیستم عامل

غلام سالار شهیدان....
منتظرالمهدی...

  1,836   734   170

gmh1993

مدیر تالار برنامه نويسي

عاشق برنامه نویسی !!!
Programming : C, C++, C#, Java, PHP, java script, ...

  1,785   510   120

Azar math

کـارشـنـاس ریـاضی محض

سبقت از سایه ها به بیشتر دویدن نیست.بسوی نور که باشی سایه ها در پس تواند.حتی آنگاه که ایستاده

  842   134   120
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
در حال نمایش 1 تا 10 از مجموع 18
نمودار محبوبترین‌‌ها4پسندیده شده

تاپیک: منابع پیشنهادی آزمون ارشد و دكترای روانشناسی و سایر رشته های مرتبط

  1. Top | #1

    • مدیر سابق تالار روانشناسي
    • تاریخ عضویت
      17-Aug-2009
    • رشته تحصیلی
      ******
    • محل سکونت
      ******
    • پست‌ها
      613
    • سپاس
      2,892
    • 2,110 تشکر در 611 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      7
    • امتیاز
      20

    اشاره منابع پیشنهادی آزمون ارشد و دكترای روانشناسی و سایر رشته های مرتبط

    منابع پیشنهادی آزمون دكترای روانشناسی بالینی (وزارت بهداشت) سید داود محمدی
    *تذكرات مهم: * فقط کسانی می توانند در آزمون دكترای روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شرکت کنند که مدرك كارشناسی ارشد آنها روانشناسی بالینی – روانسنجی و رشته های روانشناسی (مشاوره ، تربیتی، عمومی و استثنائی) و یا دكتری عمومی پزشكی باشد. بدیهی است رشته های دیگر حق شرکت در این آزمون را ندارند. البته باید عنوان شود كه در آزمون دكترای روانشناسی بالینی معمولا فارغ التحصیلان گرایش بالینی بخصوص فارغ التحصیلانی كه از وزارت بهداشت مدرك كارشناسی ارشد خود را اخذ نموده اند، در اولویت قرار می گیرند.
    * وزارت بهداشت منابع آزمون دكترای رشته های خود را اعلام نمی کند. توجه کنید که لیست زیر بر اساس منابع معرفی شده بوسیله مراجع مختلف (و نه وزارت بهداشت) تهیه شده است. برای دسترسی به تازه ترین منابع باید از اساتید، دوستان و بخصوص کسانی که در چند سال قبل (ترجیحا 2 سال قبل) در مقطع دكترا قبول شده اند کمک بگیرید. هرچند که در طول چندین سال گذشته تغییر کمی در این منابع صورت گرفته است. لیست منابع معرفی شده در زیر شامل همه منابعی که احتمالا از آنها سئوال طرح می شود نمی باشد. اما سعی شده است که در لیست زیر مهمترین کتب منبع با رعایت اختصار و صرفه جویی معرفی شوند. این متن در سال 87 نوشته شده است، بهمین خاطر شاید لازم باشد كه در سالهای آْتی تغییرات و حذف و اضافاتی در آن صورت گیرد. توصیه ما اینست كه در هر سال از منابع معتبر بخصوص كسانی كه اخیرا در این مقطع پذیرش شده اند هم كمك گرفته شود. * کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان (ترجیحا ترجمه رفیعی و رضایی و سایر همكاران) در آزمون این وزارت بسیار مهم می باشند. از این کتاب نه تنها برای درس آسیب شناسی روانی که همچنین در دروس دیگر از جمله روانشناسی رشد، بالینی و حتی آمار نیز سئوال طرح می شود. بهمین خاطر شما باید آن فصولی از این کتاب سه جلدی که مربوط به این دروس می باشند مانند فصل رواندرمانیها که مربوط به روانشناسی بالینی و یا فصل آمار که مربوط به درس آمار می باشد را مسلط باشید.
    * ضرایب و آزمون گرایش بالینی كودك فعلا مانند گرایش بالینی می باشد اما برای قبولی در این رشته داوطلب می بایست شرایط خاصی را دارا باشد (بر اساس شرایط معرفی شده بوسیله وزارت بهداشت در سال 86 متاقضی می بایست كارمند یكی از ادارات بوده و خود فرد و یا اداره مذكور ضمانت نماید تا مبلغ حداقل 20 میلیون تومان را به عنوان شهریه پرداخت نماید، این شرایط ممكن است در سالهای آتی تغییر كند، برای كسب اطلاعات بیشتر به سایت این وزارت/بخش اخبار آزمونها مراجعه كنید).
    * قبولی در آزمون دكترا فقط وابسته به نمره شما در آزمون كتبی نبوده و نمره در مصاحبه بسیار حائز اهمیت می باشد. هر چند كه 70 درصد از نمره كل داوطلب به نمره كتبی و 30 درصد به نمره مصاحبه اختصاص داده می شود، اما از آنجایی كه كسب كل نمره كتبی كاری غیر ممكن می باشد و همچنین از آنجایی كه به علت رقابت بالا و توانمندی های مشابه متقاصیان در آزمون كتبی نمره این قسمت داوطلبان به میزان زیادی بهم نزدیك می باشد، نمره در مصاحبه اهمیت زیادی می یابد. در مصاحبه سابقه متقاضی از چند نظر مورد بررسی قرار می گیرد:
    1- سابقه پژوهشی كه عبارت است از مقالات چاپ شده یا پذیرش چاپ گرفته داوطلب در مجلات دارای رتبه علمی- پژوهشی، تالیفات و ترجمه ها، مقالات ارائه شده در كنگره ها، همایش ها و سایر مجامع علمی و همچنین سایر فعالیتهای پژوهشی داوطلب در زمینه كارهای پژوهشی مانند فعالیتهای پژوهشی در مراكز پژوهشی و ... . 2- سابقه فعالیت بالینی كه عبارت است از دوره هایی كه داوطلب در محیطهای بالینی مانند درمانگاههای روانی، مراكز مشاوره و بیمارستان ها به عنوان روانشناس بالینی كار كرده است. 3- سابقه آموزشی: تدریس در مراكز آموزشی و دانشگاهها 4- علاقه و توانمندی در گرایش بالینی: مصاحبه گران اغلب سعی می كنند تا توانمندی های لازم ذهنی و شخصیتی و همچنین علاقه مندی متقاضی به حرفه بالینگری (كار در زمینه اختلالات روانی) را مد نظر قرار دهند. 5- میزان تسلط داوطلب به زبان انگلیسی در زیر جداولی را كه وزرات بهداشت در دفترچه آزمون دكترای (سال1387) خود به عنوان مواد آزمون مصاحبه دكترا ذكر كرده است، آورده ایم:
    ردیف مواد آزمون شفاهی 1 سابقه فعالیت های آموزشی الف- تدریس نظری یا عملی مرتبط با رشته امتحانی داوطلب در مقطع كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای به ازاء هر واحد در هر ترم امتیاز - تدریس نظری یا عملی در مقاطع كارشناسی یا كاردانی به ازاء هر واحد در هر ترم یا 2/0 امتیاز ب- تدریس نظری یا عملی دانشگاهی در مقاطع مختلف در دروس غیر مرتبط در مقاطع فوق الذكر حداكثر 50% امتیازات فوق را دارا می باشد. تبصره 1- صرفا سوابق آموزشی دانشگاه های علوم پزشكی اردبیل – ایلام – بوشهر - رفسنجان -زاهدان – فسا – جهرم – لرستان – زابل - یاسوج - خراسان جنوبی – گناباد و سبزوار شامل افزایش 10%‌ضرایب فوق می باشد. تبصره 2- تدریس در دروس غیر دانشگاهی ( اعم از آموزش و پرورش – كنگره ها و سمینارها و ...............) امتیاز ندارد. 2 سابقه فعالیت های پژوهشی الف – طرح تحقیقاتی مصوب دانشگاه بعنوان مسئول یا همكار ب- مقالات در ارتباط موضوعی با رشته امتحانی - مقالات ایندكس شد ه در ISI و Medline نفر اول یا نویسنده مسئول نفرات بعدی براساس تعداد نفرات -مقالات باسایر ایندكس ها - مقالات فارسی در مجلات علمی – پژوهشی -مقالات انگلیسی در مجلات علمی پژوهشی -مقالات در سایر مجلات غیر مصوب ج- سخنرانی در كنگره ها - ارایه سخنرانی در كنگره بین المللی - ارائه سخنرانی د كنگره ملی -ارائه سخنرانی در كنگره دانشگاهی - اختراعات و اكتشافات ثبت شده مورد تایید وزارت بهداشت د- ترجمه و تالیف كتاب چاپ شده 3 قدرت بیان و توانایی انتقال مطالب علمی 4 معدل مقطع قبلی از نمره 14 تا 20 تقسیم بندی می شود 5 نمره MCHE یا سایر زبان های مصوب از نمره 50 تا 100 امتیازات تقسیم بندی می شود 6 ویژگیهای فردی داوطلب ، نگرش به رشته و ارتباط كاری - ردیف مواد آزمون شفاهی 7 سوابق اجرایی عنوان پست هر سال عنوان پست هرسال ریاست دانشگاه 1 رئیس بخش 25/0 معاون دانشگاه 5/0 مسئول گروه 25/0 مدیركل ستادی 5/0 رئیس مركز بهداشت 25/0 رئیس شبكه 25/0 سوپروایزر 25/0 ریاست دانشكده 25/0 مدیران دانشگاه 25/0 معاون دانشكده 25/0 رئیس بیمارستان 25/0 مسئول اداره 25/0 كارشناس مسئول 25/0 تبصره : سوابق اجرایی خدمت در مناطق محروم در موارد فوق با ضریب 10% محاسبه می گردد. مجموع امتیازات 30 * راهنماییهای زیر در مورد چگونگی مطالعه، در موفقیت بیشتر شما موثر خواهد بود، بهمین خاطر آنها را با دقت مطالعه فرمایید: 1. برای اینکه در مقطع دكترا قبول شوید نیازی به خواندن همه منابع معرفی شده در اینجا و یا هر جای دیگر ندارید! در این مورد حداقل تجربه دیگر دانشجویانی که در سالهای قبل قبول شده اند گویای این مطلب است. بجای مطالعه همه منابعی که از مراجع مختلف به دست شما می رسد (حتی اگر چنین چیزی عملی هم باشد)، سعی کنید منابع جامع و مهم را كه اغلب به عنوان منبع معرفی می كنند، بطور دقیق، کامل و با مرور بخوانید. 2. تست زدن نه تنها توانایی شما را در این مهارت بالا می برد بلکه شیوه مطالعه کردن و اینکه در هر درس چه مطالبی را و به چه صورت بخوانید به شما یاد خواهد داد. در هر سال تعداد کمی از سئوالات آزمون دكترا از سئوالات سالهای گذشته آزمون دكترا و یا حتی كارشناسی ارشد وزارت بهداشت تهیه می شوند، بهمین دلیل مطالعه سئوالات سالهای پیش روشی مقرون بصرفه و موثر در کسب نمره بالاتر شما خواهد بود. پیشنهاد ما اینست که یکبار بعد از آشنایی مختصر با مطالب هر درس و یکبار نیز بعد از تمام کردن منابع آن درس تستها را مطالعه کنید؛ بار اول بمنظور اینکه مطالعه خود را چطور تنظیم کنید، چه بخوانید و چطور بخوانید و بار دوم بمنظور آزمون کردن خودتان، کشف نقاط قوت و ضعف خود و دیگری بیاد سپردن تستها بمنظور جواب دادن به تستهای تکراری آزمون دكترا. 3. ضرایب همه دروس در مقطع دكترا كاملا یكسان می باشد. * منابعی كه كنار آنها علامت * درج شده است دارای اهمیت بیشتری در آن درس هستند. زبان انگلیسی داوطلب می بایست در آزمون MCHE (برای اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون به سایت وزارت علوم/ بخش زبانهای خارجی بروید) كه بوسیله وزارت علوم برگزار می شود حداقل نمره 50 و یا 475 از وزارت علوم را كسب كند. كارنامه قبولی در این آزمون می بایست حتما در زمان مصاحبه (و نه در زمان برگزاری آزمون كتبی) ارائه شود. نمره قبولی در سایر آزمون های مهم زبان مانندTOEFL خارج از كشور (حداقل 480) و IELTS آكادمیك (حداقل 5)، MELAB (حداقل نمره 70)، TOLIMO (حداقل 480) نیز مورد قبول وزارت بهداشت می باشد. لازم به ذكر است داوطلبانی كه در امتحان زبان MCHE نمره 45 و یا 455 و بالاتر را كسب كرده باشند در آزمون این دوره می توانند ثبت نام نمایند مشروط بر اینكه تا زمان امتحان جامع موفق به كسب نمره حدنصاب (50) شوند در غیر این صورت قبولی آنها كان لم یكن تلقی شده و از ادامه تحصیل آنها جلوگیری می شود. آسیب شناسی روانی خلاصه روانپزشكی كاپلان، ترجمه رفیعی، رضاعی و سایر همكاران (3 جلد) آمار و روش تحقیق نكته: مبانی آمار و روش تحقیق در تمامی كتاب ها یكسان است و در صورتیكه فرصت چندانی ندارید، مطالعه سایر منابع در دسترس می تواند تا حد زیادی به شما كمك نماید. همچنین توجه كنید كه در این درس (در اكثر سالها) تعداد زیادی از سئوالات از روش تحقیق طرح می شود تا آمار. 1) مبانی نظری و عملی پژوهش، علی دلاور، انتشارات رشد ** 2) احتمالات و آمار كاربردی، دلاور، انتشارات رشد 3) روش تحقیق در علوم رفتاری، سرمد، بازرگان و حجازی 4) استنباط آماری در علوم رفتاری، حیدر علی هومن روانشناسی رشد 1) فصل رشد از كتاب خلاصه روانپزشكی كاپلان *** 2) روانشناسی رشد، لورا ای برک، ترجمه یحیی سید محمدی، ج 1 و 2، انتشارات ارسباران* 3) روانشناسی رشد، جمعی از مولفان (سوسن سیف و همکاران) 4) زمینه روانشناسی هیلگارد، ترجمه براهنی و همکاران، فصل روانشناسی رشد نظریه های شخصیت و رواندرمانی 1) نظریه های مشاوره و رواندرمانی، تالیف شفیع آبادی و ناصری ** 2) نظریه های رواندرمانی، تالیف پروچسكا، ترجمه یحیی سید محمدی* 3) فصل درمانهای روانی از كتاب خلاصه روانپزشكی كاپلان 4) روانشناسی بالینی، حمید پورشریفی، انتشارات سنجش 5) نظریه های شخصیت، شولتز، یحیی سید محمدی، نشر ویرایش ** 6) فصل مربوط به نظریه های شخصیت در خلاصه روانپزشكی كاپلان آزمونهای روانی نكته: در درس آزمونهای روانی بعضی از آزمونها مانند وكسلر، ام ام پی ای و رورشاخ بیشتر مد نظر طراحان سئوال بوده و در عوض معمولا از آزمونهایی مانند پرسشنامه شخصیت كالیفرنیا سئوالی طرح نمی شود. میزان وقت خود برای خواندن این آزمونها را بر اساس تعداد سئوالی كه از هر آزمون داده می شود تنظیم كنید. پیشنهاد می كنیم برای كسب اطلاعات بیشتر در مورد بودجه بندی سئوالات، تستهای سالهای قبل را تهیه كنید. 1- راهنمای سنجش روانی: تالیف مارنات، ترجمه پاشا شریفی و همكاران (چاپ جدید، 2 جلد)** 2- فصل آزمونهای روانشناختی از كتاب خلاصه روانپزشكی كاپلان 3- تعدادی از آزمونها كه معمولا تعداد كمی از آنها سئوال طرح می شود منبع واحدی كه ترجمه شده باشد ندارند مانند آزمون ریون، ریو و... . شما می بایست اطلاعاتی را نیز در مورد ایندسته از آزمونها كه در سایر منابع بطور پراكنده موجود می باشد داشته باشید. بنیادهای بیولوژیكی رفتار 1- فصل مغزو رفتار از كتاب خلاصه روانپزشكی كاپلان *** 2- روانشناسی فیزیولوژیك، كارلسون، ترجمه پژهان برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمون دكترای روانشناسی بالینی می توانید به آدرس وزارت بهداشتdme.hbi.ir بروید.
    باتشكر از آقای سیدمحمدی

    ترنسیس
  2. 9 کاربر از فرمیسک برای پست مفید تشکر نموده اند:


  3. Top | #2

    • کاربر جــــــــدید
    • تاریخ عضویت
      10-Nov-2009
    • رشته تحصیلی
      روان شناسی بالینی
    • محل سکونت
      ایران- اهواز
    • پست‌ها
      1
    • سپاس
      2
    • 1 تشکر در 1 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      0
    • امتیاز
      10

    پیش فرض پاسخ: منابع پیشنهادی آزمون دكترای روانشناسی بالینی (وزارت بهداشت)

    سلام میخواستم بدانم آیادرمورددکترای روانشناسی بالینی ph.d.m.scدرایران دارید؟

  4. کاربر زیر از سکویا6916 برای پست مفید تشکر نموده است:


  5. Top | #3

    • مدیر سابق تالار روانشناسي
    • تاریخ عضویت
      17-Aug-2009
    • رشته تحصیلی
      ******
    • محل سکونت
      ******
    • پست‌ها
      613
    • سپاس
      2,892
    • 2,110 تشکر در 611 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      7
    • امتیاز
      20

    پیش فرض پاسخ: منابع پیشنهادی آزمون دكترای روانشناسی بالینی (وزارت بهداشت)

    نقل قول ارسالی توسط سکویا6916 مشاهده پست
    سلام میخواستم بدانم آیادرمورددکترای روانشناسی بالینی ph.d.m.scدرایران دارید؟
    سلام به شما
    خوشحالم از حضورتون .
    اما سوالتون رو درست متوجه نشدم ، منابع آزمون هر دو مقطع رو می خواین ؟؟

  6. Top | #4

    • کاربر جــــــــدید
    • تاریخ عضویت
      24-Apr-2009
    • رشته تحصیلی
      برق الکترونیک
    • محل سکونت
      شهسوار
    • پست‌ها
      1
    • سپاس
      2
    • 1 تشکر در 1 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      0
    • امتیاز
      10

    پیش فرض پاسخ: منابع پیشنهادی آزمون دكترای روانشناسی بالینی (وزارت بهداشت)

    سلام. منابع دکتری روانشناسی بالینی أانشگاه آزاد می خواستم

  7. کاربر زیر از saeedm برای پست مفید تشکر نموده است:


  8. Top | #5

    • مدیر سابق تالار روانشناسي
    • تاریخ عضویت
      17-Aug-2009
    • رشته تحصیلی
      ******
    • محل سکونت
      ******
    • پست‌ها
      613
    • سپاس
      2,892
    • 2,110 تشکر در 611 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      7
    • امتیاز
      20

    پیش فرض پاسخ: منابع پیشنهادی آزمون دكترای روانشناسی بالینی (وزارت بهداشت)

    منابع پیشنهادی آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی (وزارت علوم، دانشگاه آزاد)
    منابع وزارت علوم و دانشگاه آزاد:

    *توجه 1: وزارت علوم و دانشگاه آزاد برخلاف وزارت بهداشت منابع کارشناسی ارشد رشته های خود را اعلام نمی کنند، توجه کنید که لیست زیر بر اساس منابع معرفی شده بوسیله مراجع مختلف )و نه وزارت علوم یا دانشگاه آزاد(تهیه شده است. برای دسترسی به تازه ترین منابع باید از اساتید، دوستان و بخصوص کسانی که در چند سال قبل)ترجیحا 2 سال قبل( در مقطع کارشناسی ارشد قبول شده اند کمک بگیرید. هرچند که در طول چندین سال گذشته تغییر کمی در این منابع صورت گرفته است. لیست منابع معرفی شده در زیر شامل همه منابعی که احتمالا از آنها سئوال طرح می شود نمی باشد. اما سعی شده است که در لیست زیر مهمترین کتب منبع با رعایت اختصار و صرفه جویی معرفی شوند.

    توجه 2: راهنمایی‌های زیر در مورد چگونگی مطالعه، در موفقیت بیشتر شما موثر خواهد بود، بهمین خاطر آنها را با دقت بخوانید:
    1- برای اینکه در مقطع کارشناسی ارشد قبول شوید نیازی به خواندن همه منابع معرفی شده در اینجا و یا هر جای دیگر ندارید! در این مورد حداقل تجربه دیگر دانشجویانی که در سالهای قبل قبول شده اند گویای این مطلب است. لازم به ذکر است که بیشتر سئوالات آزمون کارشناسی ارشد مفهومی هستند و نه مانند کنکور خطی. بدین معنی که اگر داوطلبی مفاهیم دروس رشته خود را بخوبی مطالعه کرده باشد )حال از هر کتابی که آنها را مطالعه کرده است(به آن سئوالها جواب خواهد داد، بهمین خاطر در این شرایط مطالعه کتب مختلف تاثیر اضافی و چندانی بر نتیجه نخواهد داشت. بطور مثال داوطلب در درس آسیب شناسی باید بداند که به باور غلطی که فرد به آن معتقد است و دیگران اعتقادی ندارند گفته می شود. بسیار Delusion هذیان بدیهی است که تعریف هذیان در همه کتب آسیب شناسی مشترک است و چنانچه داوطلب معنا و مفهوم این
    نشانه را بداند به سوالات مربوط به آن می تواند جواب بدهد و برای جواب دادن به سئوالات مربوط به هذیان لزوما نیازی ندارد که همه کتب منبع یا منابع خاصی را مطالعه کرده باشد. البته بدیهی است که این مسئله در مورد سئوالات خطی که متن یک کتاب خاص بصورت سئوال طرح می شود به صورت دیگری است. بهمین خاطر تب مطالعه همه منابع که متاسفانه در تعدادی از دانشجویان وجود دارد بیفایده بوده و راه به‌جایی نمی برد. بجای مطالعه همه منابعی که از مراجع مختلف به دست شما می رسد (که چنین چیزی حتی عملی هم به نظر نمی رسد! )، سعی کنید همان منابع جامع و مهم را بطور دقیق، کامل و با مرور بخوانید. البته پیشنهاد ما این است که برای اینکه مطالعه شما جامع بوده و هم سئوالات مفهومی و هم خطی را در بر بگیرد، به
    مطالعه منابع مهم که در اکثر منابع ذکر شده در مراجع مختلف وجود دارند اکتفا کنید و مثلا منبعی را که به وسیله فلان دانشگاه ذکر شده ولی در سایر منابع متعلق به مراجع دیگر معرفی نشده را کنار بگذارید. لازم به ذکر است که سعی شده در تهیه منابع زیر از این اصل تبعیت شود.
    2- سعی کنید از هر درس حداقل یک کتاب (و چنانچه منابع آن درس پراکنده و متعدد می باشد بیشتر از یک کتاب) را بخوانید. بدین معنی که هیچ درسی را به نفع سایر دروس کنار نگذارید. لازم به ذکر است که در هر درس تعدادی از سئوالات در سطح دشواری نسبتا پایینی قرار داشته و شما با خواندن حتی یک کتاب از هر درس نیز می توانید به تعدادی از سئوالات آن درس جواب دهید.
    3- یک روش مفید در مطالعه برای مقطع کارشناسی ارشد این است که در هر درس یک یا دو کتاب که مهمترین منابع آن درس را تشکیل می دهند مطالعه کنید، سپس به سراغ مهمترین منبع درس بعدی رفته و به‌همین صورت ادامه دهید تا هنگامی که مطالعه مهمترین منابع همه دروس را تمام کنید. به این‌صورت وقت شما بین دروس مختلف توزیع می شود. البته در نهایت این خود شما هستید که با توجه به تجربه قبلی‌تان در مورد اینکه کدام روش برای شما موثرتر است روش مطالعه خود را انتخاب می کنید.
    4- بعضی از دروس منابع کمتری دارند مانند درس علم النفس و روانشناسی عمومی و بعضی منابع بیشتر. سعی کنید در دروسی که اکثر سئوالات آن از یک منبع طرح می شود مانند علم النفس، زمان مطالعه آن درس را بر روی همان منبع مهم و اولیه گذاشته و بجای مطالعه منابع بعدی آن درس که تعداد کمی سئوال از آن طرح می‌شود به مطالعه منابع دروسی بپردازید که سئوالات آنها از چندین منبع طرح می شوند مانند درس روانشناسی رشد و...
    5- در هر درس با مهمترین منبع که بیشترین تعداد سئوال از آن می آید شروع کنید(و نه با منبعی که کمتری صفحات را دارد!) تشخیص اینکه از بین منابع معرفی شده برای هر درس در لیست زیر کدام منبع یا منابع مهمترند به عهده خود شماست. پیشنهاد ما کمک گرفتن از دانشجویان قبولی در سالهای قبل یا اساتید ( اساتیدی که در آزمون کارشناسی ارشد تدریس می کنند) است.. البته در تهیه لیست زیر نیز سعی شده ترتیب منابع معرفی شده با درجه اهمیت آنها هماهنگ باشند.
    6- هرچند منابع دانشگاه دولتی و آزاد تا حد قابل ملاحضه ای با هم اشتراک دارند اما بدیهی است که مطالعه منابع مختص به هر کدام از این دانشگاه ها شانس موفقیت شما را بالا خواهد برد. البته شایان ذکر است که مطالعه منابع دولتی ممکن است به شما در آزمون دانشگاه آزاد هم کمک کند، اما برعکس آن شاید کمتر صادق باشد. در مورد منابع دانشگاه آزاد نوشته شده در اینجا باید با دیگر دوستان و اساتیدتان هم مشورت کنید.
    7- تست زدن نه تنها توانایی شما را در این مهارت بالا می برد بلکه شیوه مطالعه کردن و اینکه در هر درس چه مطالبی را و به چه صورت بخوانید به شما یاد خواهد داد. در هر سال تعداد کمی از سئوالات آزمون کارشناسی ارشد از سئوالات سالهای گذشته تهیه می شوند، بهمین دلیل مطالعه سئوالات سالهای پیش وزارت علوم(و نه فقط سئوالات ساخته شده بوسیله موسسات آموزشی مختلف) روشی مقرون به‌صرفه و موثر در کسب نمره بالاتر شما خواهد بود. پیشنهاد ما این است که یکبار بعد از آشنایی مختصر با مطالب هر درس و یکبار نیز بعد از تمام کردن منابع آن درس تستها را مطالعه کنید؛ بار اول به‌منظور اینکه مطالعه خود را چطور تنظیم کنید، چه بخوانید و چطور بخوانید و بار دوم بمنظور آزمون کردن خودتان، کشف نقاط قوت و ضعف خود و دیگری بیاد سپردن تستها بمنظور جواب دادن به تستهای تکراری آزمون کارشناسی ارشد.
    متون روانشناسی به زبان انگلیسی (دولتی و آزاد)
    درس زبان انگلیسی منبع مشخصی ندارد، بصورت تخصصی بوده و نیازمند توانایی خوب شما در دانستن کلمات، اصطلاحات و متون تخصصی روانشناسی و توانایی در حد متوسط در ترجمه کردن و گرامر می باشد. نکات زیر در این زمینه مفید خواهد بود:
    1- معادلات انگلیسی و تعریف و مفهوم اصطلاحات تخصصی روانشناسی که در پایان کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد(در نوع دو جلدی آن در پایان جلد دو) آمده است را خوب بخوانید.
    2- هنگام مطالعه سایر دروس معادل انگلیسی واژه ها، نظریات و اصطلاحات تخصصی روانشناسی که در هر کتاب بصورت زیرنویس آمده اند را حفظ کنید. بطور مثال در درس روانشناسی رشد می خوانید که معادل است و... . development : انگلیسی کلمه رشد
    3- در نهایت موفقیت شما در این درس مستلزم توانایی نسبی شما در ترجمه کردن و دانستن نکات گرامری است. برای بالا بردن این توانایی ها باید به مطالعه هرچه بیشتر متون انگلیسی بخصوص متون تخصصی بپردازید. منبع معرفی شده در زیر برای این منظور مناسب خواهد بود.
    - متون روانشناسی به زبان انگلیسی، کیانوش هاشمیان
    4- الگوی مطالعه این درس باید متفاوت از سایر دروس باشد، بدین معنی که بجای مطالعه طولانی در یک دوره زمانی محدود به مطالعه هر روزه ولی به مدت محدود (مثلا 45 دقیقه تا یک ساعت) اقدام کنید.
    5- برای فرهنگ لغت منبع این درس کتاب فرهنگ لغت روانشناسی، تالیف براهنی و همکاران پیشنهاد می شود.

    1- آسیب شناسی و روانشناسی کودکان استثنایی
    الف- دانشگاه دولتی:
    1- روان شناسی مرضی تحولی، دادستان، جلد 1 و 2، (چنانچه وقت اضافه داشته باشید همچنین ج 3: جلد روانشناسی مرضی کودک، انتشارات سمت
    2- آسیب شناسی روانی، روزنهان و سلیگمن، ترجمه یحیی سید محمدی، جلد 1 و 2، انتشارات ساوالان و ارسباران.
    3- روانشناسی کودکان استثنایی، ترجمه بهروز میلانی فر
    4- روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، ترجمه سیف نراقی، انتشارات ارسباران
    ب- دانشگاه آزاد:
    1- آسیب شناسی روانی، دکتر آزاد، جلد 1 و 2.
    2- آسیب شناسی روانی، روزنهان و سلیگمن، ترجمه یحیی سید محمدی، جلد 1 و 2، انتشارات ساوالان و ارسباران.
    3- روانشناسی کودکان استثنایی، میلانی‌فر.
    4- بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی، احدی و بنی جمالیف نشر نی.

    2- آمار و روش تحقیق
    نکته: مبانی امار و رو تحقیق در تمامی کتاب ها یکسان است و در صورتی که فرصت چندانی ندارید، مطالعه سایر منابع در دسترس می تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. همچنین توجه کنید که در این درس (در اکثر سالها)تعداد زیادی از سئوالات از روش تحقیق طرح می شود تا آمار.
    الف- دانشگاه دولتی
    1- مبانی نظری و عملی پژوهش، دلاور، انتشارات رشد یا روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، دلاور، نشر ویرایش.
    2- روش تحقیق در علوم رفتاری، سرمد، بازرگان و حجازی.
    3- احتمالات و آمار کاربردی، دلاور، انتشارات رشد.
    4- استنباط آماری در علوم رفتاری، حیدر علی هومن.
    ب- دانشگاه آزاد
    1- روش های آماری در علوم رفتاری، حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی زند، انتشارات سخن.
    2- روش های تحقیق در علوم رفتاری، حسن پاشا شریفی و نسترن شریفی، انتشارات سخن.

    3- روانشناسی رشد
    الف- دانشگاه دولتی
    1- روانشناسی ژنتیک، منصور و دادستان، ج 1 و 2، انتشارات سمت
    2- روانشناسی رشد، لورا ای برک، ترجمه یحیی سید محمدی، ج 1 و 2، انتشارات ارسباران
    3- رشد و شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی
    4- پیشگامان روانشناسی رشد، فربد فدایی
    5- روانشناسی رشد، جمعی از مولفان (سوسن سیف و همکاران)
    ب- دانشگاه آزاد
    1- روانشناسی رشد، سوسن سیف، جمیله کدیور و همکاران(جمعی از مولفان)، انتشارات سمت.
    2- روانشناسی رشد نوجوانی و جوانی، احدی و نیکچهر محسنی.
    3- پیشگامان روانشناسی رشد، فربد فدایی.

    4- روانشناسی بالینی(دولتی و آزاد)
    1- روانشناسی بالینی، فیرس وترال، ترجمه فیروزبخت (فصول 4 تا 1.4
    2- نظریه های مشاوره و رواندرمانی، تالیف شفیع آبادی و ناصری.
    3- روانشناسی بالینی، حمید پورشریفی، انتشارات سنجش.
    4- روانشناسی بالینی، تالیف شاملو.
    5- در مورد آزمونهای روانی می توانید از تمام کتاب های آزمونهای روانی استفاده کنید، اما چنانچه وقت و انرژی کافی دارید پیشنهاد ما کتاب راهنمای سنجش روانی، مارنات، ترجمه پاشا شریفی، جلد 1 و 2(به غیر از فصل پرسشنامه کالیفرنیا است) ، در این قسمت آزمونهای وکسلر و MMPI)) مهم ترند هرچند که در سالهای مختلف ممکن است.آزمونهای متفاوتی مورد توجه طراحان سئوال باشند.
    5- روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان
    الف- دانشگاه دولتی
    1- روانشناسی فیزیولوژیک، ترجمه بیابانگرد، بخصوص ج 2
    2- انگیزش و هیجان، مارشال ریو، ترجمه یحیی سید محمدی، نشر ویرایش.
    3- انگیزش و هیجان، تالیف کریم خداپناهی.
    ب- دانشگاه آزاد
    1- انگیزش و هیجان، مارشال ریو، ترجمه یحیی سید محمدی، نشر ویرایش.
    2- مبانی روانشناسی فیزیولوژیک، کارلسون، ترجمه مهرداد پژهان، نشر غزل.

    6- علم النفس
    الف- دانشگاه دولتی:
    1- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، تالیف حسن احدی و شکوه بنی جمالی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
    2- روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی، علی اصغر احدی، انتشارات امیرکبیر
    ب- دانشگاه آزاد:
    1- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، تالیف حسن احدی و شکوه بنی جمالی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
    2- علم النفس، دکتر کیانوش هاشمیان، انتشارات دانشگاه پیام نور.

    7- روانشناسی عمومی(سراسری و آزاد)
    1- زمینه روانشناسی هیلگارد، ترجمه براهنی و همکاران.

    8- روانشناسی شخصیت (دانشگاه آزاد، گرایش روانشناسی شخصیت)
    1- نظریه های شخصیت، شولتز، یحیی سید محمدی، نشر ویرایش
    2- نظریه های شخصیت، دکتر سیاسی، انتشارات دانشگاه تهران
    آخرین ویرایش توسط فرمیسک در تاریخ 2010-Apr-05 انجام شده است

  9. 4 کاربر از فرمیسک برای پست مفید تشکر نموده اند:


  10. Top | #6

    • کاربر افتخاری تالار روانشناسی
    • تاریخ عضویت
      10-Jul-2010
    • رشته تحصیلی
      کامپیوتر
    • محل سکونت
      بی سرزمین تر از باد
    • پست‌ها
      121
    • سپاس
      425
    • 470 تشکر در 139 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      5
    • امتیاز
      15

    چشمک معرفی منابع کنکور ارشد روانشناسی کلیه گرایشها

    معرفی منابع کنکور ارشد روانشناسی کلیه گرایشها

    با سلام خدمت همه دوستان خوبم.....

    در این تاپیک قصد داریم منابع مربوط به کنکور روانشناسی را قرار دهیم..همچنین کتاب هاب تست مرتبط با این رشته و جزوات مناسب را قرار دهیم...
    از تمامی دوستانم که در این زمینه اطلاعاتی دارند خوشحال میشوم کمک کنند...

    با تشکر از مدیر بخش روانشناسی

    امیدوارم تاپیک پر باری بشه
    http://www.up.iranblog.com/images/g6k3fjc7t5wf5xlvin5n.jpg

    قاصدک ها را نتوان در بند کرد
    چون آزادند و آزاده . چون رهایند و خالی از هر قید و بندی

  11. 4 کاربر از ghaasedaak برای پست مفید تشکر نموده اند:


  12. Top | #7

    • کاربر افتخاری تالار روانشناسی
    • تاریخ عضویت
      10-Jul-2010
    • رشته تحصیلی
      کامپیوتر
    • محل سکونت
      بی سرزمین تر از باد
    • پست‌ها
      121
    • سپاس
      425
    • 470 تشکر در 139 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      5
    • امتیاز
      15

    پیش فرض پاسخ: معرفی منابع کنکور ارشد روانشناسی کلیه گرایشها

    روانشناسي عمومي
    منابع كارشناسي ارشد رشته روانشناسي عمومي



    1- روان شناسي رشد(ضريب 2)

    الف) مفاهيم بنيادي درروان شناسي رشد كودك مولف:احدي و بني جمال
    ب) روان شناسي رشد مولف:جمعي از مولفان
    ج) روان شناسي ژنتيك(2ج) مولف:منصور دادستان
    د)پيشگامان روان شناسي رشد مولف:ويليام سي گرين مترجم:فريد عراقي
    ه)روان شناسي رشد مولف:شعاري نژاد



    2- زبان تخصصي (ضريب 2)
    الف) متن اصلي زمينه‌هاي روان شناسي(1و2)(خلاصه‌هاي آخر فصل) مولف:هيلگارد
    ب)reading in psychology
    ج) متون مرتبط با روان شناسي مولف:كيانوش هاشميان



    3- روان شناسي مرضي و كودكان استثنايي (ضريب 2)
    الف) روان شناسي مرضي(1و2) مولف:پريرخ دادستان
    ب) آسيب شناسي(1و2) مولف:حسين آزاد
    ج) آسيب شناسي(1و2)
    د) كودكان استثنايي(مقدمه‌اي بر آموزشهاي ويژه) مولف:ساراسون
    ه) روان شناسي كودكان استثنايي مولف:بهروز ميلاني فر
    و) مقدمه‌اي بر روان شناسي و آموزش كودكان استثنايي مولف:غلامعلي افروز




    4- آمار و روشهاي تحقيق (ضريب 1)
    الف) احتمالات و آمار كاربردي مولف:علي دلاور
    ب) روش تحقيق در علوم رفتاري مولف:سرمد و بازرگان و حجازي
    ج) روش تحقيق در روان شناسي و علوم تربيتي مولف:علي دلاور
    د) آمار و احتمالات آماري در روان شناسي
    ه) روشهاي آماري مولف:پاشا شريفي



    5- روان شناسي عمومي (ضريب 2)
    الف) زمينه روان شناسي(ج1و2) مولف:هيلگارد و اتكينسون
    ب) روان شناسي عمومي مولف:وندر زندن



    6- علم النفس از ديدگاه دانشمندان اسلامي (ضريب 1)
    الف) علم النفس از ديدگاه دانشمندان اسلامي مولف:حسن احدي، شكوه السادات بني جمال


    7-روان شناسي فيزيولوژيك انگيزش و هيجان (ضريب 1)

    الف) روان شناسي فيزيولوژيك مولف:فابل آركارسون
    ب) روان شناسي فيزيولوژيك مولف:جيمز كالان
    ج) انگيزش و هيجان مولف:جان مارشال ريو
    د) انگيزش و هيجان مولف:محمد كريم خداپناهي

    http://www.up.iranblog.com/images/g6k3fjc7t5wf5xlvin5n.jpg

    قاصدک ها را نتوان در بند کرد
    چون آزادند و آزاده . چون رهایند و خالی از هر قید و بندی

  13. 3 کاربر از ghaasedaak برای پست مفید تشکر نموده اند:


  14. Top | #8

    • کاربر افتخاری تالار روانشناسی
    • تاریخ عضویت
      10-Jul-2010
    • رشته تحصیلی
      کامپیوتر
    • محل سکونت
      بی سرزمین تر از باد
    • پست‌ها
      121
    • سپاس
      425
    • 470 تشکر در 139 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      5
    • امتیاز
      15

    خشمگین پاسخ: معرفی منابع کنکور ارشد روانشناسی کلیه گرایشها

    روانشناسي تربيتي
    منابع كارشناسي ارشد رشته روانشناسي تربيتي



    1- روانشناسي تربيتي(ضريب2)
    الف) روانشناسي پرورشي" روانشناسي يادگيري و آموزش" مولف:دكتر علي اكبر سيف
    ب) روانشناسي تربيتي مولف:دكتر پروين كديور
    ج) روانشناسي تربيتي اصول و كاربرد آن مولف:گراور و برونينگ
    د) كاربرد روانشناسي در آموزش(جلد 1و2) مولف:رابرت بايلر


    2- زبان تخصصي(ضريب2)
    الف) reading in psychology مولف:دكتر كيانوش هاشميان
    ب) reading for the students of psychology مولف:دكتر حسين رستگارپور
    ج) متون روانشناسي مولف:محمدرضا تايينيان، حسين زارع
    Reading in psychology
    د) كتاب ارشد زبان تخصصي ويژه داوطلبان روانشناسي مولف:يحيي سيد محمدي
    ز) كتاب ارشد مجموعه زبان انگليسي شامل گرامر انگليسي براي آزمون كارشناسي ارشد
    مولف:كاظم طبيبي

    3- روش تحقيق و آمار(ضريب2)
    الف) احتمالات و آمار كاربردي در روانشناسي و علوم تربيتي مولف:دكتر دلاور
    ب) مباني نظري و علمي پژوهش در علوم انساني و اجتماعي مولف: دكتر دلاور
    ج) روش تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي مولف: دكتر دلاور
    د) استنباط آماري در پژوهش رفتاري مولف:دكتر حيدر علي هومن
    ر) آمار توصيفي در علوم رفتاري مولف:دكتر هومن
    ز) شناخت روش علمي در علوم رفتاري مولف:دكتر هومن
    ه) استدلال آماري در علوم رفتاري(جلد1و2) مولف:دكتر هومن


    4- روانشناسي رشد(ضريب2)
    الف) رشد و شخصيت كودك مولف:ماسن و ديگران
    ب) پيشگامان روانشناسي رشد مولف:ويليام سي گرين
    ج) روانشناسي رشد(1) مولف:جمعي از نويسندگان
    د) روانشناسي رشد (2) مولف:
    ر) روانشناسي رشد مولف:دكتر حسين لطف آبادي
    ز) روانشناسي رشد مولف:دكتر احدي و دكتر جمهري
    ژ) روانشناسي رشد مولف:دكتر احدي و بني جمال
    ي) روانشناسي ژنتيك( تحول رواني از تولد تا پيري) مولف: دكتر محمود منصور
    ه) روانشناسي ژنتيك(2) مولف:دكتر منصور- دكتر دادستان


    5- روانشناسي عمومي(ضريب2)
    الف) زمينه روانشناسي(ج1و2) مولف:هيلگارد واتكينسون
    ب) روانشناسي عمومي مولف:وندر زندن

    http://www.up.iranblog.com/images/g6k3fjc7t5wf5xlvin5n.jpg

    قاصدک ها را نتوان در بند کرد
    چون آزادند و آزاده . چون رهایند و خالی از هر قید و بندی

  15. 3 کاربر از ghaasedaak برای پست مفید تشکر نموده اند:


  16. Top | #9

    • کاربر افتخاری تالار روانشناسی
    • تاریخ عضویت
      10-Jul-2010
    • رشته تحصیلی
      کامپیوتر
    • محل سکونت
      بی سرزمین تر از باد
    • پست‌ها
      121
    • سپاس
      425
    • 470 تشکر در 139 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      5
    • امتیاز
      15

    باحال پاسخ: معرفی منابع کنکور ارشد روانشناسی کلیه گرایشها

    روانشناسي باليني

    منابع كارشناسي ارشد روانشناسي باليني


    1-روانشناسی عمومی (ضریب صفر)

    الف ) زمینه روان شناسی (2جلد) مولف: هیلگارد واتكینسون


    2-روان شناسی رشد(ضریب 2)

    الف) رشد و شخصیت کودک مولف: هنری ماسن
    ب)روان شناسی رشد (2جلد)مولف:دکتر لطف آبادی
    ج)پيشگامان روان شناسی رشد (2جلد) مولف: ویلیام سی گرین
    چ) روان شناسي رشد(2جلد) مولف:دکتر حسن احدی و محسنی
    ح) روان شناسی رشد (2جلد) مولف:دکتر جمهری و احدی
    ی ) روان شناسی ژنتیک(ج1) مولف:دکتر محمود منصور
    ه ) روان شناسی ژنتیک (ج2) مولف:دکتر محمود منصور


    3- آمار و روش تحقیق(ضریب 1)


    الف) مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی
    ب ) آمار و احتمالات کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی
    ج) پایه های پژوهش


    4- روان شناسی بالینی(ضریب 3 بالینی فيرس)

    الف ) روان شناسی بالینی
    ب) روان شناسی بالینی
    ج) کتاب های مربوط به آزمون روانی (از قبیل رشد آزمون های روانی)
    ی ) راهنمای سنجش روانی (2 جلد)
    ه ) آزمون های روانی

    5- روان شناسی مرضی (ضریب 2)

    الف) آسیب شناسی روانی (2 جلد)
    ب ) مرضی تحولی
    پ)مرضي ساراسون(2جلد)
    ج ) آسیب شناسی روانی
    ه) مرضی کودک


    6- کودکان استثنایی(ضریب 2)

    الف) کودکان استثنایی
    ب ) کودکان استثنایی
    ج ) کودکان استثنایی
    ه) کودکان استثنایی



    7- انگیزش و هیجان و فیزیوبوزیک(ضریب 1)

    الف) انگیزش و هیجان
    ب ) فیزیولوژیک
    ج) فیزیولوژی اعصاب و غدد



    8- زبان تخصصی ( ضریب 2)

    الف) فقط حفظ و تمرین تجربه متون روان شناسی به زبان انگلیسی
    (general psychology)


    9- علم النفس(ضریب 1)

    الف) علم النفس و تطبیق آن با روان شناسی جدید
    ب ) فطرت
    http://www.up.iranblog.com/images/g6k3fjc7t5wf5xlvin5n.jpg

    قاصدک ها را نتوان در بند کرد
    چون آزادند و آزاده . چون رهایند و خالی از هر قید و بندی

  17. 5 کاربر از ghaasedaak برای پست مفید تشکر نموده اند:


  18. Top | #10

    • کاربر افتخاری تالار روانشناسی
    • تاریخ عضویت
      10-Jul-2010
    • رشته تحصیلی
      کامپیوتر
    • محل سکونت
      بی سرزمین تر از باد
    • پست‌ها
      121
    • سپاس
      425
    • 470 تشکر در 139 پست
    • قدرت امتیاز دهی
      5
    • امتیاز
      15

    سوال منابع ارشد رشته مشاوره

    مبانی مشاوره و راهنمایی:

    * مقدمات مشاوره (دکتر شفیع‌آبادی)

    * مبانی مشاوره و راهنمایی (ترجمه ثنایی و همکاران)

    * مقدمات مشاوره و راهنمایی (احمدی)

    * مشاوره شغلی و حرفه‌ای (دکتر شفیع‌آبادی)

    * مشاوره تحصیلی (دکتر شفیع‌آبادی)

    * روان‌درمانی خانواده (ترجمه ثنایی)

    * مشاوره کودک (دکتر شفیع‌آبادی)


    روش‌ها و فنون راهنمایی در مشاوره:

    * روش‌ها و فنون مشاوره (دکتر شفیع‌آبادی)

    * اصول و فنون مشاوره (پاشا شریفی)

    * فرد و مشاوره (ساعتچی)

    * اصول و فنون مشاوره (بیرجندی)

    * اصول و فنون مشاوره (اردبیلی)


    نظریه‌های مشاوره و روان‌درمانی:

    * نظریه‌های مشاوره و روان‌درمانی (پروچاسکا- مترجم: سیدمحمدی)

    * نظریه‌های مشاوره و روان‌درمانی (دکتر شفیع‌آبادی)

    * نظریه‌های مشاوره و روان‌درمانی (ساعتچی)

    * نظریه‌های مشاوره و روان‌درمانی (مترجم: آرین)

    * نظریه‌های مشاوره و روان‌درمانی (دکتر اخوّت)


    کاربرد آزمون‌های روانی در مشاوره:

    * آزمون‌های هوش و استعداد (پاشا شریفی)

    * آزمون‌های هوش و استعداد (بهرامی)

    * سنجش روانی (مارنات)

    * روان‌آزمایی (براهنی)


    نظریه‌های شخصیت:

    * نظریه‌های شخصیت (شولتز)

    * نظریه‌های شخصیت (دکتر سیف)

    * نظریه‌های شخصیت (فیست)

    * نظریه‌های شخصیت (دکتر سیاسی)

    * نظریه‌های شخصیت (کریمی)
    http://www.up.iranblog.com/images/g6k3fjc7t5wf5xlvin5n.jpg

    قاصدک ها را نتوان در بند کرد
    چون آزادند و آزاده . چون رهایند و خالی از هر قید و بندی

  19. 2 کاربر از ghaasedaak برای پست مفید تشکر نموده اند:


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات تاپیک

کاربران حاضر در این تاپیک

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک هستند. (0 عضو و 1 مهمان)

برچسب ‌ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید

قوانین ارسال

  • شما نمی‌توانید تاپیک جدید ارسال کنید.
  • شما قادر به ارسال پاسخ نیستید .
  • شما نمی‌توانید فایل ارسال کنید.
  • شما نمی‌توانید پست ‌های خود را ویرایش کنید.
  •  
دانشجو در شبکه های اجتماعی
افتخارات دانشجو
لینک ها
   
سایت برگزیده مردمی در چهارمین و پنجمین جشنواره وب ایران
سایت برگزیده مردمی در چهارمین و پنجمین جشنواره وب ایران
به دانشجو امتیاز دهید:

آپلود مستقیم عکس در آپلودسنتر عکس دانشجو

توجه داشته باشید که عکس ها فقط در سایت دانشجو قابل نمایش می باشند.

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1