شاخص ، معیار سئو

اینترنت برای اشیا
اینترنت اشیا چیست؟
بهمن 26, 1396
فیلم سوپر ماریو
فیلم سوپر ماریو
بهمن 27, 1396

شاخص ، معیار سئو

آنالیز سئو سایت

معیار سئو

شاخص عملکرد برای معیار سنجی سئو:

این مقاله برای دانشجوبان و افرادی که در این حوزه یعنی سئو و محتوا گذاری و طراحی سایت فعالیت دارند بسیار مفید و آموزشی است.

این مقاله شما را با بیشتر نکات مقدماتی و متوسط سئو آشنا می کند.

در انتها اگر سئوالی برایتان در زمینه سئو مطرح شد زیر همین مقاله و یا در فروم سایت دانشجو مطرح کنید

آنالیز بهینه سازی و سئو

برای موفقیت و نتیجه گیری بهتر در پیگیری و ارزیابی اطلاعات SEO یا همان سئو در فارسی، لازم است که شما بدانید کدام معیارها و عناصر خاص برای پیگیری مهم هستند. بعضی از مهمترین قسمت هایی که برای ارزیابی مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر است:

6 شاخص سئو

  • تعداد صفحات در گوگل (GOOGLE)
  • صفحات فرود (LANDING PAGES)
  • تعداد کلمات کلیدی (KEY WORDS)
  • تعداد بک لینک ها (BACK LINKS)
  • بازدید های مکرر و طبیعی (ORGANIC TRAFFIC)
  • شبکه های اجتماعی (SOCIAL MEDIA)

تعداد صفحات در گوگل:

یکی از مهمترین معیارهای پیگیری، تعداد کل صفحاتی است که گوگل از وبسایت شما به صورت شاخص (INDEX) ثبت (متوجه شده و ثبت کرده) کرده است. این یکی از ساده ترین کارهاست. همانطور که شما محتوای جدیدی را برای وبسایت خود ایجاد و تولید می کنید، یکی از اساسی ترین نقش های سئو (SEO) این است که صفحات توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو شاخص می شوند.

صفحات فرود:

صفحات فرود یا همان landing page ها صفحاتی هستند که از طریق آن بازدیدکنندگان وارد سایت شما می شوند. صفحات فرود اغلب برای هدایت ترافیک به وب سایت شما استفاده می شوند. برای سئو، هر چه اطلاعات بیشتری از وبسایت خود در اختیار قرار دهید بهتر است. صفحات فرود اجازه می دهند تا شما ببینید چه مقدار ترافیک بر اساس موضوعات خاص و مرتبط در هر صفحه فرود مربوطه در حال افزایش می باشد، و همچنین میزان هر صفحه فرود نسبت به ترافیک و یا فروش در وبسایت اصلی شما به چه میزان می باشد. علاوه بر این، توانایی نشان دادن صفحات فرود جدید که در گوگل شاخص شده اند، استاندارد خوبی برای پیگیری است.

کلمات کلیدی seo سئو

سئو کلمات

تعداد کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی از روز های خوش و کلیدی  اش  دور شده ، زمانیکه جزء مهمترین عوامب موفقیت در سئو بود. الیته هنوز خیلی اوقات احساس می کنید که یک جنگ ناپایان و به نوعی بزرگ و نابرابر بین جستجوگرهای (CRAWLERS) کلیدواژه های گوگل و سازندگان محتوای سئو (SEO) وجود دارد. اغلب سازندگان محتوای سئو دارای اهداف ناسازگار هستند که تعداد تولیدات محتوا را بر کیفیت محتواهای خود ترجیح می دهند؛ در عین حال، گوگل می خواهد نتایج جستجوی خود را تا حد ممکن دقیق و مرتبط نمایش دهد و این محتواها در بالاترین کیفیت ارائه شوند. به عنوان یک مدیر وبسایت و یا ایجادکننده محتوای SEO، یک راه حل ساده برای این چالش ایجاد محتوای با کیفیت و مفید است که جستجو کنندگان میتوانند پیدا و استفاده کنند. با این حال، این تنها بخشی از معادله است، چه دوست داشته باشید چه نه، کلمات کلیدی همچنان بخش جدایی ناپذیری از SEO هستند. هدف اصلی این است که محتوا با کیفیت بالا با کلمات کلیدی هوشمند تولید شده ترکیب شوند.

تعداد بک لینک ها:

بحث بک لین را اینجا نمی شود کامل باز کرد، زیرا بسیاز پیچیده و مفصل است. به هر حال…

یکی از مهمترین معیارهای  SEO”اعتبار لینک” است، در غیر این صورت به عنوان تعدادی از وبسایت های معتبر که به وبسایت شما لینک شده اند معرفی می شوند. حتی با تمام تغییرات انجام شده در الگوریتم های جستجوی گوگل در طول سال ها، این مقیاس همچنان یک شاخص قدرتمند برای موفقیت SEO است. البته، تمامی وبسایت های خاصی که به صنعت شما برای ارجاع یا لینک شدن مرتبط باشد را نمی توان به سادگی یافت.

بازدید های مکرر و طبیعی:

اینکه چند بار و از چه طریقی صفحات باز می شوند و پس از اینکه گوگل آنالیتیکس (GOOGLE ANALYTICS) را در وبسایت خود نصب کردید، می توانید دقیقا تعداد بازدیدکنندگان خود و منبع آن را ببینید. در حالت ایده آل، ترافیک طبیعی (ORGANIC) در طول زمان به تدریج رشد می کند، در حالی که ارجاعات مکرر موجب “انفجار” در ترافیک پراکنده می شوند، به خصوص اگر ارجاع در یک مقاله خبری حساس در یک بازه زمانی خاص باشد.

شبکه های اجتماعی:

حتما اینستا و تلگرام را می شناید که هردو نیز شبکه اجتماعی هستند، رسانه های اجتماعی برای SEO معمولا خوب هستند، گوگل می خواهد ببیند که افراد محتوای شما را  می بینند و به اشتراک می گذارند. زیرا رسانه های اجتماعی یک شاخص بسیار قوی برای تولید محتوای با کیفیت هستند. برتری شبکه های اجتماعی (SOCIAL MEDIA) علاوه بر مبتنی بر محتوا بودن، دارا بودن محتوا هایی از نوع دیگر مانند: عکس و فیلم می باشند که آن ها را چشم نواز کرده است. همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی به علت داشتن اپلیکیشن و کارایی آسان آن ها بسیار زیاد و این روزها اعتیاد آور شده  است.

این 6 شاخص از شاخص های اصلی سئو یک وب سایت در موتورهای جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و سایر موتورهای جستجو می باشند که بسیار مهم، کاربردی و دست یافتنی هستند.

سئو بازی بزرگان است ، با قدرت وارد نشوید پیروزی را به رقبا تقدیم کرده اید.

محمد نظری زاده

بهترین سئو کار ایران

1391

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin
سایت دانشجو